Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 2 persoons tunnel tent - Forum Wereldfietser

2 persoons tunnel tent

Hallo,
Ik heb besloten toch maar een tent mee te nemen op mijn reis door Amerika. Vroeger nam ik altijd een lichtgewicht 1 persoons tentje mee. Nadeel is dat het maar voor 1 person is en daarom ik altijd ruimte te kort kwam. Ook waren het kwalitatief slechte tenten die nooit waterdicht waren. Mede hierdoor had ik geen zin meer in kampreren. Ik wil nu een 2 persoons tent meenemen zodat ik meer ruimte heb.

Ik heb veel websites bezocht en youtube filmpjes bekeken en een tunnel tent lijkt me zeergeschikt. De fjallraven endurance 2 zag er goed uit. Veel ruimte voorin voor de tassen en om te koken. Ruime binenntent wat het comfort ook ten goede komt. Ook zeer waterdicht volgens de test die ik gezien heb op youtube.

ZIjn er mensen met een tunneltent, hoeft niet van Fjallraven te zijn, en is het een goede keuze voor fietsvakantie? Ik weet hij weeg wat zwaar maar de ruimte en comfort zijn me dat wel waard.

Zat ook te denken aan de terra nova quasar. Ook zeer ruim en zelfdragende tent.
Ik weet niet waar en wanneer je gaat fietsen in de VS, maar misschien zijn Amerikaanse tenten een goede keus. Die hebben vaak juist een zelfdragende constructie wat handig is op heel harde ondergrond, een binnentent eerst ontwerp, en veel ventilatiegaas. Dat is in veel delen van de VS heel fijn, omdat het er zo warm kan zijn. Tenten zijn er soms ook flink goedkoper dan hier.
Als budget, kwaliteit, opzetgemak, ventilatie en gewicht belangrijk zijn kan je haast niet om de Decathlon Quichiker 2 heen (€ 130, staat al met 4 haringen, precies 2 kilo). Het model (eenstoks tent) is een soort van "copie" van de wellicht meer bekendere Hilleberg Akto, inmiddels hebben meerdere tentmakers de voordelen van deze constructie ontdekt.

Ondanks de prijs heeft Decathlon er veel moeite en naaiwerk ingestoken; extra verstevingen, extra lange ritsen, DAC stokken/haringen, buitendoek met siliconen coating. Heb de tent na enig aarzelen zelf ook gekocht en ben zeker niet teleurgesteld.
abre facil schreef:Als budget, kwaliteit, opzetgemak, ventilatie en gewicht belangrijk zijn kan je haast niet om de Decathlon Quichiker 2 heen (€ 130, staat al met 4 haringen, precies 2 kilo). Het model (eenstoks tent) is een soort van "copie" van de wellicht meer bekendere Hilleberg Akto, inmiddels hebben meerdere tentmakers de voordelen van deze constructie ontdekt.

Ondanks de prijs heeft Decathlon er veel moeite en naaiwerk ingestoken; extra verstevingen, extra lange ritsen, DAC stokken/haringen, buitendoek met siliconen coating. Heb de tent na enig aarzelen zelf ook gekocht en ben zeker niet teleurgesteld.
Hoe staat het met de waterdichtheid van de tent? Hij is vrij goedkoop in verhouding tot Fjallraven. Hij is zekers de moeite waard. Zal er naar kijken. Bedankt voor de tip.
Dit is wat Decathlon zelf zegt:

De waterdichtheid van de QUECHUA-tenten wordt getest door de opgezette tent gedurende 4 uur te onderwerpen aan 200 l water/m²/u (tropische regenbui), waarbij er geen water door de naden, flappen, openingen, ritsen enz. mag komen.
Hij is vrij goedkoop
Laat je daardoor niet misleiden! De tent kostte bovendien nog niet zo heel lang geleden € 150,-. Ik vermoed dat zij (zoals zovelen anderen) de wereld afspeuren naar fabrikanten die interessante producten voor interessante prijzen maken, het zou daarom zo maar kunnen dat deze tent uit dezelfde fabriek komt als bijvoorbeeld "The North Face". Bij hun fietsen/mountainbikes doen ze iets soortgelijks, velen worden niet in China maar bij "Orbita" in Portugal geproduceerd.

Wellicht ook nog een interessant detail van de Decathlon tent is dat deze voor 20% uit gerecycleerde materialen bestaat.
abre facil schreef:Dit is wat Decathlon zelf zegt:

De waterdichtheid van de QUECHUA-tenten wordt getest door de opgezette tent gedurende 4 uur te onderwerpen aan 200 l water/m²/u (tropische regenbui), waarbij er geen water door de naden, flappen, openingen, ritsen enz. mag komen.
Hij is vrij goedkoop
Laat je daardoor niet misleiden! De tent kostte bovendien nog niet zo heel lang geleden € 150,-. Ik vermoed dat zij (zoals zovelen anderen) de wereld afspeuren naar fabrikanten die interessante producten voor interessante prijzen maken, het zou daarom zo maar kunnen dat deze tent uit dezelfde fabriek komt als bijvoorbeeld "The North Face". Bij hun fietsen/mountainbikes doen ze iets soortgelijks, velen worden niet in China maar bij "Orbita" in Portugal geproduceerd.

Wellicht ook nog een interessant detail van de Decathlon tent is dat deze voor 20% uit gerecycleerde materialen bestaat.
Ik wil je graag geloven maar ik heb vroeger ook goedkope tentjes gekocht.Van Perry sport was dat. Had je een 1 persoons ligt gewicht tent (of 2 persoons, weet ik niet meer zeker) en die waren stukken goedkoper dan de north face en fjallraven enzo. Maar de kwaliteit was ook stukken minder. NIet waterdicht enzo. Ben dus nu wat voorzichtiger met goedkope tenten.