Correct, als je iets beter kijkt is het niet de B68, maar de B66 (excuus voor de late reactie). En die strop is idd geen cent meer waard. Zadel is 'afgeschreven'.
Zadel update:
Ik heb weer een paar tochten gemaakt om weer wat zadel-wijzer te worden. Bij de eerste tocht dacht ik het zadel fijn afgesteld te hebben, maar het kruis protesteerde en de tintelende tenen irriteerden al na 10 km. Ik dacht eerst aan de fietsbroek (die was nieuw in de setup) en ben die thuis gaan wisselen voor de oude, wat ruimere broek. Dat was nog erger. Na 25 km was ik helemaal klaar met fietsen. Toen ik weer een beetje bijgekomen was viel mij opeens op dat het zadel flink met de punt omhoog stond en ook niet stevig genoeg geklemd aan de pen, slordig! Puntje weer naar beneden gezet, deze keer wat lager dan horizontaal en de stand goed gefixeerd. Ah, eindelijk weer fijn fietsen!
Uiteindelijk heb ik een rit van meer dan 100km op gemaakt met de zadelpunt ietwat naar beneden, zonder raar gevoel aan het kruis, terwijl de fietsbroek retestrak om mijn lichaam zit en dus ook in het midden. Verder heb ik nauwelijks last gehad van een branderig gevoel aan de billen, in vergelijk met hoe het was mag het geen naam hebben. Waar ik wel tegen aangelopen ben zijn een paar blaren precies onder de zitbotjes. Ik vermoed dat dit komt door de ietwat te hoge bandendruk en een route met veel rauwe weggetjes. twee Compeed blarenpleisters zijn afdoende medicijn, maar liever had ik ze niet nodig. Er staat nu een potje Chamois creme klaar, misschien is dat afdoende om de tocht zonder een paar restkwaaltjes te kunnen doen.
De blaren hebben mij wel aan het denken gezet over de hardheid van het zadel. Op de langere tochten in de hardheid van het huidige zadel in combinatie met de fietsbroek fijn, maar het vormt zich niet permanent naar mijn lichaam zoals een echt leren zadel. Helaas gaat dat inrijden niet meer lukken voor de vakantie, maar het maakt me nieuwsgierig naar het extra comfort.
groeten, Coendert