door
Anders » ma 10 jul, 2017 00:50
ANDO schreef:Ik doelde niet zozeer op het fenomeen fietsgidsen ,want er zijn veel goede die ikzelf ook met plezier heb aangeschaft,als wel specifiek op het boekje van Benjaminse voor de route naar Parijs.Ik vind dat een boekje dat onoverzichtelijk is samengesteld , onduidelijke kaarten en routebeschrijving en veel non informatie .
Ik ben het deels met je eens, en dan vooral dat kaarten en informatie behoorlijk onsamenhangend door elkaar staan en je je een ongeluk bladert. Ik heb me er dermate aan gestoord (en dat had ik ook al bij Rome) dat het voor mij waarschijnlijk de laatste keer is dat ik Benjaminse heb gekocht/gereden.
Aan de andere kant is de route op zich wel een mooie route en met name het laatste stuk dat je Parijs in brengt is een verademing voor de fietser omdat je de eindeloze buitenwijken omzeilt. De auteur steekt er moeite in om mooie en relatief veilige/rustige routes te vinden - en dat lukt hem ook. Ik heb er daarom wat moeite mee dat er wordt opgeroepen om de track gratis te downloaden, zeker omdat zijn boekjes niet erg duur zijn. Daar komt nog bij dat het achteraf nog erg leuk kan zijn om terug te bladeren en herinneringen op te halen/foto's te kunnen plaatsen. Bij een GPS-track heb je dat toch niet/minder.
Wel vind ik het onhandig dat Benjaminse geen tussenoptie biedt waarbij je de GPS-track voor bv 5 euro kunt downloaden. Hij heeft het wat dat betreft natuurlijk ook zelf een beetje in de hand hoe men er mee omgaat.