Shrek schreef: ↑zo 25 mar, 2018 14:39
Berger schreef: ↑vr 26 mei, 2017 13:25
Gewoon ergens vragen bij mensen die in de tuin zitten?
Precies!
Heb ik ook een keer gedaan: water gevraagd bij mensen die in de tuin bezig waren: dat gebeurde in mei 2011 in Engeland. Het was een wat broeierige dag. De Engelsen gaan er prat op dat er overal keurige en strak verzorgde tuinen liggen. Helaas zijn er ook slordige tuinen, zoals die van Onslow in de Britse serie
'Keeping Up Appearances', waar je maar snel voorbij ga trappen!
Maar wat mij werkelijk overkwam, wil ik dit jullie niet onthouden: het was in de Canadese provincie Ontario in 1982. Ik fietste over een kaarsrechte weg van 119 kilometer lang (zie foto onder). Ik had dorst en mijn bidon was leeg, het was tenslotte zonnig mooi weer. Bij een ietwat vervallen huis vroeg ik aan een man of hij water voor mij had. "Come on", leek hij mij te wenken en wij liepen achter zijn huis. Daar stond een regenton, waarin een tuinslang was neergelegd. Maar in de volle regenton dreef tot mijn afgrijzen een afgehouwen varkenskop. Gelukkig haalde de man de slang uit de ton en maakte hem wel goed schoon en vulde ermee mijn bidon, nadat hij de kraan had geopend. Zoiets vergeet je nooit…. Illegaal geslacht? Dat dacht ik toen.
Nog vijf jaar eerder in 1977, fietste ik door de Amerikaanse staat Missouri. Het was smoorheet weer en ik raakte al aardig rood verbrand. Bij een winkeltje aan de beroemde 'Route 66' vroeg ik om wat water. Een erg aardige dame achter de toonbank probeerde me naar achter de winkel te verleiden, maar daar ben ik niet op ingegaan, want ik wilde doorfietsen.