door
Leon » zo 21 mei, 2017 19:35
Mefistofele schreef:De Tubus Logo is te klein. Of het wiel te groot. Als de bagagedrager namelijk direct op het achterpad wordt gemonteerd, komen de bevestigingsoogjes tegen het spatbord. En dat geeft - zeker onverhard - een tikkend geluid. Waarschijnlijk een bekend probleem bij Tubus, want ze hebben daarvoor speciaal verlengstukjes op de markt gebracht. Gevolg is dat de drager zo'n 1,5 cm naar achter komt.
Ik denk niet dat dat voor tubus de reden was om die verlengstukjes te maken.
Dat Tubusdragers te kort kunnen zijn op fietsen met korte achtervorken was al lang een probleem; ik vermoed dat het het meeste voorkwam bij de Cargo, maar dat weet ik niet zeker. Je komt dan met de hakken tegen de tassen.
De fiets heeft aan de overzichtsfoto te zien geen erg korte achtervork.
Bovendien is het drageroog op het patje zelf ook al meer dan een centimeter naar achteren verplaatst; bij veel fietsen zit het er recht boven. Een standaarddrager zit op deze fiets dus al best goed naar achteren.
Met de extra stukjes zit de drager behoorlijk ver naar achter.
Voor het fijnste fietsgedrag zou je de tassen middels de verstelbare haken dus zo moeten afstellen dat de tassen zo ver mogelijk naar voren komen te zitten, zonder dat je er met de hakken tegen aan komt.