Beste Wereldfietsers,
Bij deze vraag ik jullie advies voor het uitzoeken voor een goede reisfiets naar mijn wensen.
Waarvoor wil je de fiets gaan gebruiken?
Een goede wereldfiets om door Europa (en eventueel andere continenten).
Voor hoelang?
Voor ongeveer een half jaar tot een jaar.
Houd je meer van stevig doorfietsen of van relaxt de tijd nemen?
Allebei
Zoek je een fiets met een sportieve zit of juist een houding rechtop?
Ik heb geen ervaring, dus dit weet ik niet zo goed. Ik denk zelf aan een combinatie, dankzij een stuur waarbij ik zowel voorover kan buigen als rechtop kan zitten. Variatie lijkt me erg belangrijk.
Moet de fiets ook in het donker gebruikt gaan worden en hoe vaak?
Het zal ongetwijfeld voorkomen dat ik in het donker fiets, maar voornamelijk overdag.
Wil je ook op onverhard gaan fietsen? Hoe zwaar onverhard is dat?
De fiets moet bestendig zijn tegen flinke stuken middelmatig onverharde wegen, denk aan gravel, zand-achtige en schelpenpaden. Het grootste deel zal echter op verharde wegen zijn. Echt op mountainbikepaden zal ik me niet begeven.
Waar gaan de vakanties naar toe?
Door Europa fietsen bijvoorbeeld Ijsland, Italie, Spanje etc en later ook nog buiten europa fietsen naar Turkije en verder.
Wat voor vakanties worden dat?
Kampeertocht met volledige onafhankelijkheid van de aanwezigheid van een hotels/motels/hostels, alhoewel ik daar natuurlijk wel zal komen.
Je lichaamslengte & gewicht
1,86m en 67 kg.
Je lichaamsbouw
Atletisch en vrij tenger.
Hoeveel kg bagage wil je mee kunnen nemen op de fiets?
Het is voor kampeertochten, dus rond de 15-25 kilo.
Waar woon je? (regio, grote stad of provincie is voldoende)
Groningen, ik ben bereid naar de andere kant van NL te gaan voor een goede tweedehands fiets.
Wat is je budget?
Rond de 500/700 euro eventueel meer.
Welke fietservaring heb je?
Ik heb nog weinig fietservaring, maar ik ben van plan om binnenkort een weekje Belgie te fietsen. Elfstedentocht fietsen
Welke afstand fiets je nu maximaal op een dag voor je plezier?
Af en toe 40km fietsen
Welke fietsen heb je (gehad)?
Trek 7.3 fx (te klein)
Wat kun je van fietsonderhoud?
Nu nog weinig ervaring, maar ga hier wel aan werken met bijv. een cursus.
Wil je ook een tweedehands fiets overwegen?
Ja mijn voorkeur gaat uit naar goede tweedehands fiets.
Heb je bepaalde fietsen op het oog?
Ik kan door de bomen het bos niet meer zien zoveel fietsen die er ter beschikking zijn
- Koga Traveller
- Koga Worltraveller
- Koga Ranmoneur
- Koga lightrunner
Ik hoop dat ik met deze informatie jullie genoeg geïnformeerd heb en dat we samen tot een mooi besluit kunnen komen voor een goede fiets voor mijn fietstour de wereld over.
Groetjes, Ludo
Bij deze vraag ik jullie advies voor het uitzoeken voor een goede reisfiets naar mijn wensen.
Waarvoor wil je de fiets gaan gebruiken?
Een goede wereldfiets om door Europa (en eventueel andere continenten).
Voor hoelang?
Voor ongeveer een half jaar tot een jaar.
Houd je meer van stevig doorfietsen of van relaxt de tijd nemen?
Allebei
Zoek je een fiets met een sportieve zit of juist een houding rechtop?
Ik heb geen ervaring, dus dit weet ik niet zo goed. Ik denk zelf aan een combinatie, dankzij een stuur waarbij ik zowel voorover kan buigen als rechtop kan zitten. Variatie lijkt me erg belangrijk.
Moet de fiets ook in het donker gebruikt gaan worden en hoe vaak?
Het zal ongetwijfeld voorkomen dat ik in het donker fiets, maar voornamelijk overdag.
Wil je ook op onverhard gaan fietsen? Hoe zwaar onverhard is dat?
De fiets moet bestendig zijn tegen flinke stuken middelmatig onverharde wegen, denk aan gravel, zand-achtige en schelpenpaden. Het grootste deel zal echter op verharde wegen zijn. Echt op mountainbikepaden zal ik me niet begeven.
Waar gaan de vakanties naar toe?
Door Europa fietsen bijvoorbeeld Ijsland, Italie, Spanje etc en later ook nog buiten europa fietsen naar Turkije en verder.
Wat voor vakanties worden dat?
Kampeertocht met volledige onafhankelijkheid van de aanwezigheid van een hotels/motels/hostels, alhoewel ik daar natuurlijk wel zal komen.
Je lichaamslengte & gewicht
1,86m en 67 kg.
Je lichaamsbouw
Atletisch en vrij tenger.
Hoeveel kg bagage wil je mee kunnen nemen op de fiets?
Het is voor kampeertochten, dus rond de 15-25 kilo.
Waar woon je? (regio, grote stad of provincie is voldoende)
Groningen, ik ben bereid naar de andere kant van NL te gaan voor een goede tweedehands fiets.
Wat is je budget?
Rond de 500/700 euro eventueel meer.
Welke fietservaring heb je?
Ik heb nog weinig fietservaring, maar ik ben van plan om binnenkort een weekje Belgie te fietsen. Elfstedentocht fietsen
Welke afstand fiets je nu maximaal op een dag voor je plezier?
Af en toe 40km fietsen
Welke fietsen heb je (gehad)?
Trek 7.3 fx (te klein)
Wat kun je van fietsonderhoud?
Nu nog weinig ervaring, maar ga hier wel aan werken met bijv. een cursus.
Wil je ook een tweedehands fiets overwegen?
Ja mijn voorkeur gaat uit naar goede tweedehands fiets.
Heb je bepaalde fietsen op het oog?
Ik kan door de bomen het bos niet meer zien zoveel fietsen die er ter beschikking zijn
- Koga Traveller
- Koga Worltraveller
- Koga Ranmoneur
- Koga lightrunner
Ik hoop dat ik met deze informatie jullie genoeg geïnformeerd heb en dat we samen tot een mooi besluit kunnen komen voor een goede fiets voor mijn fietstour de wereld over.
Groetjes, Ludo