Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietssloten HEMA makkelijk te openen - Forum Wereldfietser

Fietssloten HEMA makkelijk te openen

Van Vara Kassa:

"We gaan langs bij vier verschillende HEMA-filialen en kopen in totaal veertien sloten. Op de redactie testen we alle sloten op elkaar: alle sleutels op alle sloten. Wat blijkt: 1 op de 6 tests gaat open met de sleutel van een ander slot. Er zitten zelfs vijf sleutels tussen die drie of meer sloten open krijgen. Ook zit er een slot tussen dat met alle andere dertien sleutels open gaat. Geen geruststellende resultaten dus."

Je kunt de sloten,ook zonder bon, terugbrengen naar de winkel. Het geldt ook voor (bepaalde) sloten van Action en Blokker.

Bron: https://kassa.vara.nl/gemist/nieuws/fie ... re-sleutel
Betaal je niks ,krijg je ook niks
Goeie actie van de VARA :shock:

Dirk
Eén op zes met één sleutel voor alle is natuurlijk onacceptabel. Verder zijn de twee sterren misleidend en als je ze wel eens bekeken hebt dan is niet allen de overlap in sleutels niet de reden om z'n slot te kopen.

Ook bij goede fietssloten is het aantal verschillende sleutels beperkt, zie bijvoorbeeld hier.

Iemand een idee hoeveel verschillende sleutels er zijn voor betere ringsloten van bijv. Axa en Abus?
ik betwijfel of een fietsendief x sleutels gaat meeslepen en proberen. Knip en klaar. En daar helpen 100% unieke sleutels ook niet.
Daulagri,

gezien het feit dat het huurfietsen waren, kan het zijn dat het verhuurbedrijf de sloten met gelijke sleutels heeft besteld. Dat is namelijk mogelijk.
Zou inderdaad kunnen dat het verhuurbedrijf de sloten met gelijke sleutels heeft besteld...
Fietsersbond schreef:De verhuurder was niet verbaasd. Hij vertelde dat hij dat eerder had meegemaakt. De nummers op de sleuteltjes verschilden wel.
De verhuurder kan natuurlijk de volle waarheid achter hebben gehouden en het kan goed zijn dat verschillende nummers toch naar dezelfde sleutel verwijzen.

Het aantal uniek passende sleutels is in ieder geval beperkt, maar ik denk dat @brbrbr een punt heeft en dat als er meer dan zeg maar 50 unieke sloten/sleutels bestaan geen dief op het idee komt om meer dan 50 sleutels te proberen.
Van een slot van 6€ zou je dit niet mogen verwachten zegt ie hahaha :lol:

Ik vind een slot pas goed als die niet met een betonschaar open te krijgen is. Abus Granit kettingsloten bijvoorbeeld.
Geld ook voor dure sloten soms.

Bij Axa was het zelfs altijd erg makkelijk. Je vulde op hun website het serienummer van het slot in en kon dan voor iets van 60 euro een sleutel bestellen.
Afbeelding
brbrbr schreef:ik betwijfel of een fietsendief x sleutels gaat meeslepen en proberen. Knip en klaar. En daar helpen 100% unieke sleutels ook niet.
Doorknippen / andere vorm van grof geweld lijkt mij idd een veel simpelere manier om zo'n slecht slot te kraken!

Valt me wel een beetje tegen van de HEMA dat ze zulke bagger verkopen :? (ook al kost het slot maar €6,-)