Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lichtgewicht slot - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Lichtgewicht slot

De Litelok lijkt toch niet helemaal ideaal:

https://youtu.be/he5EsREkZe4
Goed z'n filmpje te zien. Als je blijft doorkijken zie je daarna ook waarop het fout is gegaan, namelijk het slotdeel.

Ik zag een tijdje geleden nog texlock voorbij komen die ook wel hier thuis is.
Enigszins off-topic; ook voor diefstalpreventie gebruik ik (naast een insteekslot op de AXA aan een vast object) ook een oude poncho van de dump. Met camokleur geen gezicht, maar het dekt net het grootste deel van de fiets af. Met twee haakelastieken en met het touwtje waarmee de capuchon dichtgemaakt kan worden is mijn fiets net niet het all-out glimmende object. En beschermd tegen regen.

Het blijft natuurlijk geluk hebben, maar mijn fiets heb ik op die manier onder meer in de hal van het station van Osewichem en op de camping van Munchen een hele dag alleen gelaten.
CorneK schreef:De Litelok lijkt toch niet helemaal ideaal:
https://youtu.be/he5EsREkZe4
Nu weten we dus allemaal wat die logo's en awards op de website van dit slot waard zijn.

Afbeelding Afbeelding
aandegracht schreef:Enigszins off-topic; ook voor diefstalpreventie gebruik ik (naast een insteekslot op de AXA aan een vast object) ook een oude poncho van de dump. Met camokleur geen gezicht, maar het dekt net het grootste deel van de fiets af. Met twee haakelastieken en met het touwtje waarmee de capuchon dichtgemaakt kan worden is mijn fiets net niet het all-out glimmende object. En beschermd tegen regen.

Het blijft natuurlijk geluk hebben, maar mijn fiets heb ik op die manier onder meer in de hal van het station van Osewichem en op de camping van Munchen een hele dag alleen gelaten.
Axa Defender met insteekketting houdt misschien de gelegenheidsdief tegen, maar de professionals dit slot halen met een stuk simpel gereedschap binnen een paar seconden open. Op klaarlichte dag in een straat vol mensen zal niemand er van opkijken want het lijkt net alsof de eigenaar zijn eigen fiets van slot haalt. Er zijn al diverse mensen op dit forum, en heel veel anderen die hun fiets zo kwijt geraakt zijn.

Doe jezelf een plezier en zet er een ander slot op.
Johnh schreef:
Axa Defender met insteekketting houdt misschien de gelegenheidsdief tegen, maar de professionals dit slot halen met een stuk simpel gereedschap binnen een paar seconden open.

...

Doe jezelf een plezier en zet er een ander slot op.
Dit lees ik vaker de laatste tijd :( Had altijd wel vertrouwen in de Axa Defender maar dat is kennelijk niet terecht.

De vraag is: welk ringslot is een goed alternatief?

Als mijn fiets langere tijd ergens moet staan gebruik ik al een beugelslot.
Ben ik blij dat ik geen axa slot op de fiets heb maar een Trelock en een Kryptonite beugelslot + kabel. De laatste alleen met vakantie.
ReinoudN schreef:
Johnh schreef:Axa Defender met insteekketting houdt misschien de gelegenheidsdief tegen, maar de professionals dit slot halen met een stuk simpel gereedschap binnen een paar seconden open.
Dit lees ik vaker de laatste tijd :(
De laatste tijd is dan sinds 2004, want dat was de eerste keer dat dit puntje op deze site gemeld werd: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... f=8&t=7186