Beste,
Ik heb er enige maanden overgedaan om een nieuwe trekkingfiets uit te kiezen die ook past bij mijn lokaal gebruik. Het is uiteindelijk een Santos 4.29 geworden met derailleur. Het Rohloff systeem sprak mij niet aan. Dit systeem spreekt andere mensen wel aan en dat respecteer ik.
De 4.29 wordt geadverteerd als “De robuuste bouw en de uitgebreide opbouwmogelijkheden van de 4.29 maken ‘m ook zeer geschikt als trekkingfiets. Met een bagagedrager, onze alleshouders en eventueel een vaste stalen vork maak je er een beest van een 'Adventure Bike’ van.”
Mooi. Ik stel mijn Santos 4.29 samen met de Customizer op de site van Santos: “Mountain Serie 4.29 Custombuilt 2x10 derailleur / disc Basisprijs € 2599”. En dan trek ik met mijn Customizer lijstje naar de dealer die de fiets gewoon bij Santos bestelt. Bij de opties die ik ook bestelde was een bagagedrager achter.
Reactie van Santos. Als ik een bagagedrager wil zetten op de Santos die ik bestelde dan moet ik buiten de aankoopprijs van de bagagedrager nog eens 500€ extra betalen. Het kader van de derailleurversie van de 4.29 kan het gewicht van de bagagedrager + bagage niet aan. We hebben het hier over een fiets die door Santos als “zeer geschikt als trekkingfiets” wordt geadverteerd. Dus ik moet het frame kopen die voor het Rohloff systeem is bestemd.
Is dit een goedkope manier van Santos om geld uit de zakken van de klanten te kloppen? Hebben ze misschien een te grote stock aan frames voor het Rohloff systeem waar ze vanaf willen? Is er iemand die een Santos 4.29 met derailleur of een Santos Cross Lite met derailleur (beide fietsen gebruiken het zelfde frame) met voorzieningen voor een bagagedrager achter heeft gekocht zonder die 500€ extra te moeten betalen boven de officiële verkoopsprijs? Ik vind dit in ieder geval niet netjes om na de bestelling er nog eens 500€ extra boven op te leggen.
Ik heb er enige maanden overgedaan om een nieuwe trekkingfiets uit te kiezen die ook past bij mijn lokaal gebruik. Het is uiteindelijk een Santos 4.29 geworden met derailleur. Het Rohloff systeem sprak mij niet aan. Dit systeem spreekt andere mensen wel aan en dat respecteer ik.
De 4.29 wordt geadverteerd als “De robuuste bouw en de uitgebreide opbouwmogelijkheden van de 4.29 maken ‘m ook zeer geschikt als trekkingfiets. Met een bagagedrager, onze alleshouders en eventueel een vaste stalen vork maak je er een beest van een 'Adventure Bike’ van.”
Mooi. Ik stel mijn Santos 4.29 samen met de Customizer op de site van Santos: “Mountain Serie 4.29 Custombuilt 2x10 derailleur / disc Basisprijs € 2599”. En dan trek ik met mijn Customizer lijstje naar de dealer die de fiets gewoon bij Santos bestelt. Bij de opties die ik ook bestelde was een bagagedrager achter.
Reactie van Santos. Als ik een bagagedrager wil zetten op de Santos die ik bestelde dan moet ik buiten de aankoopprijs van de bagagedrager nog eens 500€ extra betalen. Het kader van de derailleurversie van de 4.29 kan het gewicht van de bagagedrager + bagage niet aan. We hebben het hier over een fiets die door Santos als “zeer geschikt als trekkingfiets” wordt geadverteerd. Dus ik moet het frame kopen die voor het Rohloff systeem is bestemd.
Is dit een goedkope manier van Santos om geld uit de zakken van de klanten te kloppen? Hebben ze misschien een te grote stock aan frames voor het Rohloff systeem waar ze vanaf willen? Is er iemand die een Santos 4.29 met derailleur of een Santos Cross Lite met derailleur (beide fietsen gebruiken het zelfde frame) met voorzieningen voor een bagagedrager achter heeft gekocht zonder die 500€ extra te moeten betalen boven de officiële verkoopsprijs? Ik vind dit in ieder geval niet netjes om na de bestelling er nog eens 500€ extra boven op te leggen.