alime schreef: Vroeger had ik onderaan bij miijn voorwielnaaf een klein blokje met plaats voor 6 digits naast elkaar. Via een radartje dat iedere omwenteling van het wiel registreerde telde dat ding de kilomters. Wel af en toe af stappen om te kunnen lezen. het ding was maar ca. 3 cm lang en 1 cm dik. Weet iemand waar je die mechanische kilometertellertjes kan kopen? Ik heb ze ooir ergens gezien. Geen fratsen en toeters en bellen. Gewoon de totaal stand.
Rob
Ik heb nu een Garmin Etrex Legend HCx en een nieuwe trainingsfiets uit de Carrefour met vast tandrad waarbij je bergaf zeer gevaarlijk moet meetrappen en toch niet achteruit kunt remmen blijkbaar door een performantiesysteem (bij iets meer dan 30 km/h zo'n 100 omwentelingen per minuut) en zoek net daarom zo'n ouderwets voorwielnaafje, omdat het mij onmogelijk lijkt om alle kilometers nauwgezet bij te houden voor die fiets.
Net zoals bij een auto en m'n moto, vind ik een absolute en niet resetbare kilometerteller essentieel, en dus ben ik OOK op zoek naar zo'n ouderwets (mag afwijking vertonen) tellertje voor op het voorwiel dat ze dan overigens ook niet gaan stelen. Zo kan ik een onderhoudsboekje opmaken hoe lang m'n banden meegaan en alle andere onderdelen overigens.
Zoektocht bij google bracht me nog niet zo veel bij, maar is steeds welkom.
Als iemand heel moeilijke vragen heeft over de Garmin, mag je het mij ook laten weten. Ik hou van vragen waar ik (nog) het antwoord niet op vind en heb een geloof dat bergen van ongeloof verzet naast een volwassen ijzersterke wetenschappelijke houding die de relaties tussen alle levende en niet elementen in de wereld graag in kaart brengt op wiskundig-wetenschappelijke manier (gebeten om te weten).
Vanaf heden ga ik dus ook beginnen fietsen weer, dus jammer genoeg, hoor je nog wel van mij (ik ben op mijn best als ik zwijg, maar van mijn leven niet dus).