Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ada in mali - Forum Wereldfietser

ada in mali

k doe het gewoon zo ondanks wat harry zegt. in basse was ik een beetje ingestort. het was een mijlpaal de laatste stad van gambia die ik vooral met mijn wilskracht bereikt heb. door vermoeidheid had ik voor het eerst een ingewandsstoornis gekregen. ik ben er meer dan 2 week gebleven en heb 3 schilderijen gemaakt.
nu ben ik kayes de heetste stad van mali. het is hier direkt heel anders, de muziek die je overal hoort, niet dat zenuwachtige senegalese, de mensen zijn heel aardig en spontaan, ik voel me vrijer, het landschap verandert in bergachtig, er verschijnen steeds meer exotisch geklede figuren.... ik heb geen zin om in de tent te slapen, vanwege de harde storm en regen soms en bovendien veel werk inpakken uitpakken en heel heet snachts in de tent en overdag vanwege de temperatuur onmogelijk om me in de tent terug te trekken. ik sliep onder andere bij de douane de marechaussee de boswachterij de burgemeester. ik deed 2 x een stukje met de auto. de eerste keer omdat er dezelfde dag gewapende roofovervallers waren gesignaleerd juist waar ik zou fietsen. het was vlakover de grens van gambia op een kleine binnenroute. daar is veel handel en smokkel zodoende geld. de tweede keer heb ik geen nee gezegd omdat het een soort supergrote hete veluwe was die ik op weg naar mali wel moest doorkruizen. voor de rest heb ik alles zelf gefietst ook als het heel moeilijk was. het is nu regentijd en ik vraag idereeen naar de konditie van de weg en de te volgen route. en ik check zelf een stukje zonder bagage. mensen waar ik sliep hebben me altijd heel gastvrij ontvangen en eten gegeven. als er geen kamer was heb ik mijn eigen matras gebruikt. in nederland zou je zo niet kunnen reizen. hier weet je gewoon dat je altijd ergens kan slapen en eten. in nederland is iedereen te wantrouwend om een vreemdeling in huis op te nemen. hier is het voor mij een plezier en ook de mensen bij wie ik ben vinden het heel leuk. altijd een beetje moeilijk als ik wegfiestts en het vertrouwd geworden verlaat op weg naar het onbekende. en dan op weg ben ik heel blij weer op weg te zijn. ik heb veel van het dagelijkse leven meegemaakt, omdat ik overal een tijdje blijf. en ik heb gepraat met mensen uit allerlei beroepen. vandaag bijvoorbeeld met de herders die allemaal in kayes zijn op weg naar het noorden naar mauritanie de regentijd ontvluchtend. ze zijn heel ijdel en hebben een bepaalde heel opvallende stijl. ze gaan naar de kapper en doen heel veel vet in hun haar als elvis presley, allemaal herderskappers hier, en ze dragen gebloemde jurken en grote gekleurde tulbanden, ze zijn echt de hipste mannen hier en ze kijken allemaal verliefd onder hun tulband uit naar mij de andere exoot hier in kayes.

He witchcat,

Zijn er ook ergens foto's van je reis te bezichtigen of heb je een website?
Ben wel erg nieuwsgierig geworden na je verhaal.

Groet, Rena :wink: [/code]

Leuk om weer een bericht van je te lezen. Herkenbaar weer. Mali heb ik ook als relaxter ervaren dan Senegal. In Burkina Faso vond ik de mensen trouwens nog weer minder opdringerig en waanzinnig aardig.
Kamperen is heet ja, de grond is zo heet gebrand dat het is alsof je bovenop een brandende kachel ligt. En de mensen hier maar klagen als het een beetje warm wordt. We hebben in Nederland net de heetste julimaand uit de geschiedenis achter de rug, niets vergeleken met waar jij bent. Rustig aan doen dus, en dat lukt zo te lezen wel.
Veel plezier, ik ben hevig jaloers, zou zo weer terug willen. :?
Groet, Harry