door
Wilco » do 08 dec, 2005 20:50
Leo,
Mag ik weten hoe jij aan die 2*32 kilo komt? Ik heb namelijk van het reisburo doorgekregen dat de bagagelimiet 20 kg is en dat overgewicht 10 euro per kilo gaat kosten. Op de site zelf geeft Iberia ook aan dat de bagagelimiet 20 kg is met een fors aantal uitzonderingen waar ik chili niet bij zie staan. Op de site staat overigens alleen dat de fiets 'properly packed' moet zijn. Het reisburo gaf aan dat het in een doos moest ook nadat ik gevraagd had of ze dat wilden checken bij Iberia.
Persoonlijk vind ik zo'n fietshoes wel handig aangezien je geen doos op hoeft te slaan, voor de terugreis geen gedoe hebt met verpakkingsmateriaal te vinden en van tijd tot tijd ook goede diensten bewijst tegen nattigheid. En (slecht argument:)) ik ben bekend met de fietshoes en heb nog nooit een doos gebruikt.
De route weet ik overigens nog niet. In eerste instantie had ik andere plannen, maar door omstandigheden is m'n vakantieperiode gewijzigd zodat ik uit klimatologische overwegingen ook de bestemming heb aangepast. Ik zit nog te twijfelen of ik vanuit Santiago richting het noorden ga of richting zuiden.
Op dit moment heb ik een lichte voorkeur voor richting zuiden tot aan 'de eerste ijsberg' (San Rafael gletsjer) en dan om te draaien. De combinatie afstand, tijd, boot naar San Rafel (die volgens mijn info tijdig geboekt moet worden ivm hoogseizoen), ferries op de carretera Austral en andere interessante bezienswaardigheden en activiteiten, maken het een aardige puzzel. Suggesties en handige sites zijn dan ook welkom.
mvg
Wilco