Hallo Hans,
Wij zijn vanaf Toulon met onze fietsen naar Bastia gevaren met Corsica ferries. Het kostte iets van €140 Wij zaten al op de fiets dus hebben ons verder niet georiënteerd. Wij zijn met de nachtboot met een hut gegaan. Het viel ons reuze mee. Ff de fietsen stallen, tassen de hut in, kleine in zijn bed leggen en wij douchen om de volgende morgen nabij Corsica wakker te worden. Wij hadden gereserveerd maar dit leek ons niet heel erg nodig, wel als je met de auto gaat. Maar goed, als je zeker weet wanneer je vertrekt dan kun je reserveren, dan heb je zekerheid, misschien is dit in het hoogseizoen wel belangrijker.
Een plek om je auto te stallen weet ik zo niet. Dit lijkt me overigens best een goede optie als je niet wilt vliegen, maar het zal even zoeken zijn naar een plek. Ik denk wel dat dit zou moeten lukken maar misschien niet dicht bij een have of in die stad. Wij hebben zoiets een keer gedaan bij een groot winkelcentrum/boulevard.
We kozen voor Bastia omdat we dan een volledig rondje konden doen. Achteraf heel blij mee want we hadden de noord-west kust niet willen missen. Tsja ik denk dat het je niet veel verder helpt. Probeer alles opties op een rij te zetten en dan afwegingen maken. Dit is toch persoonlijk.
Nog een tip, neem naast een app met alle campings ook het corsica camping foldertje mee. Dit vonden wij wel handig.
Mocht je nog een andere specifieke vraag hebben dan hoor ik het wel. Wij fietsen nu nog maar ik log af en toe even in
Succes met de voorbereidingen!!