Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ik zoek een band met beige wangen 35-622 - Forum Wereldfietser

Ik zoek een band met beige wangen 35-622

L.S.,

22 jaar geleden een Giant tourer XL gekocht. Al fietsend ging de achterband stuk. Ik kocht in het Gooi een Hutchinson City, bij thuiskomst kreeg ik een nieuwe band van destijds Lohman.
Nu de "nieuwe" Hutchinson er weer op gedaan, maar ik zoek een soortgelijk exemplaar voor het voorwiel, maar zo te zien zijn er alleen nog egaal zwarte banden. Iemand een idee voor een beige band met zwart loopvlak? De maat is 35-622.
Panaracer Pasela! Ik kocht de 32mm variant enkele jaren terug bij M-gineering, heel fijne band. Hij is er ook iets dikker en met en zonder Tourguard (anti-lek). Maar ik heb de versie zonder al jaren op mijn fixie in de stad en nog nooit een lekke band gehad.
O.K., maar duur bandje. Laat ik het anders benaderen, in deze maat, wat is een goede maar goedkope band? Zeg maar value for money? Qua gebruik denk ik dan aan stadsgebruik met een enkel fietsvakantietje in het geliefde België. Zeker geen off road gefiets.
Dit ?
math schreef:Dit ?
Huh? "Reflectie: Geen"

Is toch al jáááren verplicht op banden? Is dat soms vooroorlogse voorraad? :D Wel een schappelijk prijsje lijkt het.
Man Met Fiets schreef:Huh? "Reflectie: Geen"
Is toch al jáááren verplicht op banden?
Nee. Is nog niet lang geleden hier op het forum ter sprake geweest.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2 ... ikel5.9.51
Aan de wielen dus. Mag op de banden, mag ook met spaakreflectoren bijvoorbeeld.

Carl
Een band met reflectiestrips, beige wangen en schappelijk geprijsd blijft moeilijk.
Verplicht? Ik heb nog nooit een racefietsband met reflectiestrips gezien.
Volgens mij trek je al voldoende aandacht met beige wangen.
math schreef:Verplicht? Ik heb nog nooit een racefietsband met reflectiestrips gezien.
Ik zie volgens mij ook nooit racefietsen met een bel, maar die is wel degelijk verplicht. :wink: Reflectiestrips dus gelukkig niet.

Je zou denken dat het niet zo heel moeilijk moet zijn, op een site als https://www.beslist.nl/products/fietsen ... eur~484496 staan genoeg beige banden, maar vaak blijken die dan weer niet in de goede maat te krijgen ofzo of er zit geen reflectie op. De Schwalbe Century Tour zou er in 37-622 moeten zijn mét reflectie (art.nr. 11100888), Vredestein heeft een Classic Tour in 40-622, misschien heb je bij Vredestein nog wel het meeste kans qua kleur.

Algemene zoektip: probeer het eens met 'retro'.

Succes,

Carl
Ik heb in mijn hoofd zitten dat éérst zijreflectie verplicht werd op welke manier dan ook en dat daar later voor banden verplichte zijreflectie was bijgekomen omdat dat natuurlijk de zekerste manier is om die zijreflectie te garanderen. Logische stap dus. Ik kan dat in de huidige regelgeving niet (meer?) terugvinden. Ik kwam nog wel een PDFje van Schwalbe tegen waarin zij ook melden dat zijreflectie op banden verplicht is.

Ik heb ook nog strippen op mijn spaken gehad maar op banden is wel zo praktisch. Het is natuurlijk ook simpeler om banden met zijreflectie te kopen als je niet al andere zijreflectie op je wielen hebt.
In de praktijk hebben eigenlijk bijna alleen stadsfietsbanden reflectiestrips. Racefietsbanden niet, mtb banden niet, en veel andere leuke banden evenmin. Nette spaakreflectoren zijn een prima alternatief.