Additionally, paste this code immediately after the opening tag: scherm van GPS apparaat vervangen - Forum Wereldfietser

scherm van GPS apparaat vervangen

Hoi,

eigenlijk had ik het al veel eerder moeten doen, maar vandaag besloot ik het scherm van mijn nu ruim 5 jaar oude (45.000 km mee gefietst) Garmin Oregon 450 gps te vervangen. Het scherm zit vol met krassen, al jaren lang. Via eBay heb ik uit China een nieuw scherm besteld.

Zijn hier fietsers die het scherm van hun GPS apparaat al eens vervangen hebben?
ja, onlangs heb ik het beschermend glas van m'n 10 jaar oude garmin gpsmap60 vervangen.
Via een of andere russische ebay website heb ik de onderdelen besteld, alles goed ontvangen en de plaatsing was ook heel gemakkelijk.
shop: http://stores.ebay.com/PARTS-FOR-GARMIN

Maar heeft jouw Oregon een touchscreen?
Dan lijkt de procedure me wel iets complexer dan bij mij.
Het ligt natuurlijk een beetje aan het soort reparatie en aan de beschikbaarheid/kosten van vervangende onderdelen (en de kans op succes) maar je zou ook kunnen overwegen om een defecte GPS buiten garantie in te sturen voor "reparatie" naar Garmin.

Er wordt dan niets gerepareerd, maar je krijgt een refurbished GPS retour. Onlangs een zes jaar oude Map62S ingestuurd, en een, op het oog geheel nieuwe, GPSMAP62S retour ontvangen met een jaar garantie. De kosten bedroegen 102 euro. Ook het serienummer wordt dan overgezet, wat wel handig is als je nog GPS-gebonden kaarten hebt.
Misschien ook handig er dan gelijk een screenprotector op te plakken? :idea:
Staalstrater schreef:Het ligt natuurlijk een beetje aan het soort reparatie en aan de beschikbaarheid/kosten van vervangende onderdelen (en de kans op succes) maar je zou ook kunnen overwegen om een defecte GPS buiten garantie in te sturen voor "reparatie" naar Garmin.

Er wordt dan niets gerepareerd, maar je krijgt een refurbished GPS retour. Onlangs een zes jaar oude Map62S ingestuurd, en een, op het oog geheel nieuwe, GPSMAP62S retour ontvangen met een jaar garantie. De kosten bedroegen 102 euro. Ook het serienummer wordt dan overgezet, wat wel handig is als je nog GPS-gebonden kaarten hebt.
Bedankt voor de tip. Ik had enkele jaren geleden contact met Garmin en zij boden deze mogelijkheid toen aan, ik was het alweer vergeten. Destijds ging het tegen mijn principes in - een heel apparaat vervangen als er maar 1 onderdeel beschadigd is. Ik zal het nu eens heroverwegen, mocht het nieuwe schermpje uit China niet goed bevallen.
Man Met Fiets schreef:Misschien ook handig er dan gelijk een screenprotector op te plakken? :idea:
Ga ik proberen. Werkt dat ook bij toch-screen schermen?
aresius schreef:ja, onlangs heb ik het beschermend glas van m'n 10 jaar oude garmin gpsmap60 vervangen.
Via een of andere russische ebay website heb ik de onderdelen besteld, alles goed ontvangen en de plaatsing was ook heel gemakkelijk.
shop: http://stores.ebay.com/PARTS-FOR-GARMIN

Maar heeft jouw Oregon een touchscreen?
Dan lijkt de procedure me wel iets complexer dan bij mij.
Tien jaar oud, dat is al een mooie leeftijd! Ja de vervang procedure voor mijn apparaat ziet er wel bewerkelijk uit, maar ik zie er nu al naar uit. :D
@jeroen: protector werkt ook bij touchscreen.
Op mijn Garmin Oregon 450 had ik er een, en nu op de Garmin Oregon 650 weer.

Jan
hoi iedereen,

inmiddels heb ik mijn nieuwe scherm uit China ontvangen, voor slechts 12 dollar inclusief verzenden. Het scherm heb ik vervangen en het werkt goed. Echter na de eerste dag fietsen in de regen begon zich na enkele uren vocht te vormen achter het scherm. Gelukkig lukte het om het apparaat te drogen in een toiletgebouw van een camping en werkte het scherm de volgende dag weer, waarna het nog drie zonnige dagen fietsen heeft gekost voordat al het vocht weg was.

Bij thuiskomst heb ik het apparaat opnieuw geopend om te controleren of de rubber ringen wel goed geplaatst waren maar alles leek goed. Ik heb nu een laagje (transparante) kit tussen frame en scherm gesmeerd, er was namelijk een subtiele kier te zien. Als de kit droog is ga ik het scherm van een laagje water voorzien om te testen of hij nu wel waterdicht is.