Additionally, paste this code immediately after the opening tag: lengte Cantilever remblokjes - Forum Wereldfietser

lengte Cantilever remblokjes

Hallo,
voor mijn 25 jaar oude Cannondale T600 zoek ik oa Shimano Deore LX Cantilever remmen BR-M550. Nu heeft iemand de Shimano BR-R550 liggen, ik neem aan dat die fysiek wel passen, zien er wel iets anders uit maar de remblokjes zijn ook langer, werkt dat wel op mijn fiets? Ik heb Alu velgen er in zitten.


Groet henk
Wat bedoel je met langer? Meer remoppervlak, of bedoel je een langer steeltje dat aan het blokje vastzit?

Ik heb wel vaker blokjes met meer remoppervlak gemonteerd op fietsen. Wel met V-brakes. Maar gewoon zorgen dat ze goed zijn uitgelijnd en met remmen nergens de band raken of van de velg vallen, dan gaat het goed.
In zeldzame gevallen kan het lange eind van het blokje tegen de voorvork komen. Dat kan als je een smalle vork hebt.
Ik ben overigens ooit van Shimano-remblokjes afgestapt omdat ik meerdere malen heb gezien dat ze mijn velgen opvraten, te zien aan de aluminiumkrullen die er onder aan de afdaling aanhingen. Die waren een gevolg van de steentjes die in de blokjes terecht kwamen.
Sindsdien gebruik ik Kool Stop blokjes, en heb ik dit effect niet meer gehad. De blokjes gaan meestal ruim 15.000 km mee, de voorvelg van mijn oudste fiets is ruim over de 45000 km.
Travelmaster, met de lengte, of breedte kun je ook zeggen, van het remblokje bedoel ik het zwarte blokje/schoentje dus meer remoppervlak, niet het steeltje. Een kwestie van goed afstellen dus.
@Leon, koolstop blokjes zijn dus vriendelijker voor de velg? Ik zal eens kijken of die er ook zijn voor deze remmen.

Groet, henk
Kool Stop Salmon blokjes zijn er in alle soorten en maten, en zijn inderdaad erg goed.
ik gebruik deze op mijn Cannondale

https://www.bike-components.de/de/Kool- ... -2-p14058/
Op de canti's van OP moeten waarschijnlijk de versies voor canti's. Die hebben geen schroefdraad. Bij rose.nl hebben ze ze vast nog.
bike-components heeft zelfs de thinline versie moest de originele poster een smalle voorvork hebben.
https://www.bike-components.de/de/Kool- ... l-o200001/