Additionally, paste this code immediately after the opening tag: drager voor schijfremmen anders? - Forum Wereldfietser

drager voor schijfremmen anders?

We hebben net een fietsje gekocht met schijfremmen. Kijkend naar een Tubus drager, lees ik ineens over een drager die voor schijfremmen geschikt zou zijn.... Eh... maakt dat iets uit? Moet ik dan iets anders kiezen? Welke lichte drager zou geschikt zijn voor een crosshybride met 28 inch wielen? De Fly? Het hoeft allemaal niet zoveel te dragen en hoe lichter hoe beter. Andere suggesties nog dan een Tubus? Oogjes en nokjes zitten gewoon op de fiets dus dat is geen probleem.
Als je een drager hebt kun je kijken of het past, en de kans schat ik nu groter in dan vroeger. Van Tubus hebben ze aparte hulpstukjes die de drager aan de onderkant wat langer maken. Dus naar een goede FM en vragen of ze je willen helpen.
Anders naar Kiel Windeweer http://www.M-gineering.nl voor OMM
Ik heb nog geen drager er zijn hier geen winkels die ze hebben om te passen. Dus groot was mijn verbazing toen ik op de site zag dat er verschillen waren.
Gek is het niet hoor: de schijfrem zit aardig in de weg.
Waarom dan? Steken ze uit ofzo? Ik zag dat de Disco op de snelspanner gedaan wordt?
een drager die voor schijfremmen geschikt zou zijn.... Eh... maakt dat iets uit?
Het maakt uit waar de schijfrem in/op het frame geplaats is!

Tegenwoordig zie je steeds vaker dat de achter schijfrem op de liggende achtervork (en niet op de staande achtervork) geplaatst word. Op de eerste manier kunnen er dus inderdaad (indien er oogjes/nokjes voorhanen zijn) op de "gewone/klassieke" manier dragers geplaats worden. Blijkbaar is jouw fiets daarmee uitgerust en heb je dus geen speciaal gevormde Tubus Disco achterdrager nodig.
De standaard drager was voor mijn nieuwe fiets geen probleem; Tubus Vega (29er) paste prima op de schijfremfiets met remklauw op de staande vork.

plaatjes? zie http://windcycleworks.nl

BertV
Inmiddels een mooie lichte drager van Cube zelf op mijn Cube editor geplaatst. Misschien ook een aanrader voor anderen want het is een mooi ding. Ondanks de schijfremmen en de brede Alfine naaf paste het prima. Achterop heb ik ook een reflector gemaakt. Nu nog even puzzelen hoe de spatbordjes erop moeten maar dat gaat vast ook nog wel lukken denk ik.