Max,Max2015 schreef: @ hans: mooi die boeken. Ik maak ook boeken van al mijn runs maar jouw boeken zien er anders uit. Gebruik jij 1 bepaalde drukker/prinbedrijf daarvoor? Welke? Zit er ook veel tekst in de boeken?
Het is een beetje off-topic, dus als je meer wilt weten kunnen we beter naar PB overstappen.
Ik doe het meestal als volgt: Onderweg schrijf ik elke avond* voor mijn tentje een blog. Dit is tekst en foto's. Deze plaats ik dan ook. Soms heb ik geen internet en dan plaats ik het de volgende dag als Mevr. van der Veeke boodschappen doet en ik op de wifi van de supermarkt kan.
Dit zijn de twee voorbeelden van blogs van onderstaande foto's: Foto 1 en foto 2.
Eenmaal thuis maak ik er temperatuurprofielen, hoogteprofielen en kaartjes. Deze voeg ik dan toe aan de blogs. (Ik wordt warm van cijfertjes ).
Daarnaast maak ik dan een inleidende pagina en deel ik zoveel mogelijk informatie zodat anderen er ook wat aan hebben.
Tegelijkertijd maak ik het boek. Dit is een combinatie van kaartjes, tekst, foto's en profielen.
Ik gebruik hiervoor Pixum maar er zijn ook anderen zoals Hema, Albelli, etc. De reden dat ik Pixum gebruik is dat ik het programma, en zijn onhebbelijkheden, ken. En ik kan er alles mee bereiken wat ik wil. De kwaliteit vind ik prima.
Per reisdag ben ik ongeveer één avond bezig. Voor de grote vakantie zit ik meestal tussen de 100-120 pagina's op het formaat 30x30 cm. Je moet dan rekenen op iets van €140,=. Maar Pixum is zo blij met me dat ik regelmatig kortingsbonnen krijg. Ik wacht dan meestal op de 20% of 25% korting voordat ik het boek bestel.
Al met al is het een mooie herinnering en vind ik het het geld waard. Ik blader regelmatig de boeken door.
(*) dan zijn de herinneringen nog het meest levend.