Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsreizen meenemen naar huis - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsreizen meenemen naar huis

Max2015 schreef: @ hans: mooi die boeken. Ik maak ook boeken van al mijn runs maar jouw boeken zien er anders uit. Gebruik jij 1 bepaalde drukker/prinbedrijf daarvoor? Welke? Zit er ook veel tekst in de boeken?
Max,

Het is een beetje off-topic, dus als je meer wilt weten kunnen we beter naar PB overstappen.

Ik doe het meestal als volgt: Onderweg schrijf ik elke avond* voor mijn tentje een blog. Dit is tekst en foto's. Deze plaats ik dan ook. Soms heb ik geen internet en dan plaats ik het de volgende dag als Mevr. van der Veeke boodschappen doet en ik op de wifi van de supermarkt kan.
Dit zijn de twee voorbeelden van blogs van onderstaande foto's: Foto 1 en foto 2.

Eenmaal thuis maak ik er temperatuurprofielen, hoogteprofielen en kaartjes. Deze voeg ik dan toe aan de blogs. (Ik wordt warm van cijfertjes :wink: ).
Daarnaast maak ik dan een inleidende pagina en deel ik zoveel mogelijk informatie zodat anderen er ook wat aan hebben.
Tegelijkertijd maak ik het boek. Dit is een combinatie van kaartjes, tekst, foto's en profielen.
Afbeelding

Ik gebruik hiervoor Pixum maar er zijn ook anderen zoals Hema, Albelli, etc. De reden dat ik Pixum gebruik is dat ik het programma, en zijn onhebbelijkheden, ken. En ik kan er alles mee bereiken wat ik wil. De kwaliteit vind ik prima.

Afbeelding

Per reisdag ben ik ongeveer één avond bezig. Voor de grote vakantie zit ik meestal tussen de 100-120 pagina's op het formaat 30x30 cm. Je moet dan rekenen op iets van €140,=. Maar Pixum is zo blij met me dat ik regelmatig kortingsbonnen krijg. Ik wacht dan meestal op de 20% of 25% korting voordat ik het boek bestel.
Al met al is het een mooie herinnering en vind ik het het geld waard. Ik blader regelmatig de boeken door.

(*) dan zijn de herinneringen nog het meest levend.
Wauw, mooie voorbeelden. Mooie boeken ook Hans. Ieder seizoen neem ik me voor ze te maken maar het komt er eigenlijk nooit van. Toch eens oppakken.
Niemand mooie foto's aan de muur? We hebben 3 grote platen (1,5 meter hoog) aan de muur. Kan mij bijna niet voorstellen dat er geen fietsers zijn met mooie plaatjes aan de muur.
Niet aan de muur. Wel op de binnenkant van de wc-deur :oops:
Zo'n plastic hoes waar twintig foto's in kunnen en daar zit een wisselende collecties fietsfoto's in.
Nooit gerealiseerd maar op veel plekken in huis staan vakantie memorabilia...
Marco Meijerink schreef:Wauw, mooie voorbeelden. Mooie boeken ook Hans. Ieder seizoen neem ik me voor ze te maken maar het komt er eigenlijk nooit van. Toch eens oppakken.
Niemand mooie foto's aan de muur? We hebben 3 grote platen (1,5 meter hoog) aan de muur. Kan mij bijna niet voorstellen dat er geen fietsers zijn met mooie plaatjes aan de muur.
Ik heb in m'n hobbykamer wel twee grote ingelijste collages met fietsfoto's (formaat 13 x 18 cm) vanaf 1969 hangen. Verder hangt een Amerikaanse vlag (gekocht tijdens mijn fietstocht Boston-Toronto in 1973) boven mijn computer en een DDR-vlag aan de wand. Rechts van mijn computer hangt deze ingelijste foto (24 x 30 cm): ikzelf voor de 'round tower' in Glendalough, Ierland, 2014.

Afbeelding
Wij hebben een kleine fotogalerie van ons trappenhuis gemaakt.

Afbeelding
Bij ons hangt het in de hal, bij binnenkomst, zo'n collage. Altijd leuk om een verhaal bij te vertellen, als bezoek binnenkomt of vertrekt.
Ik heb mijn vrouw blij gemaakt met een stapeltje CD's met mooie oude Ierse muziek, dat ik bij Carrolls aan de O'Connell Street in Dublin heb gekocht. Deze straat is de 'Champs Elysées' van Dublin en de mega grote zaak in leuke Ierse voorwerpen, kleiding en muziek staat vlakbij de bekende naald 'The Spire'. De kassabon heb ik nog: € 44,94.
Het is op dit filmpje te zien achter het standbeeld op 2:59e minuut: https://www.youtube.com/watch?v=4hFzKX0e7rU&t=51s
Al weet ik niet waarom de rode schuifknop steeds bij 0:50 begint, duw hem dan terug naar de beginstand.
Nog jarenlang speelt zij de muziek af. Als ik dat geluid hoor, denk ik aan mijn mooie fietsavontuur in het mysterieuze Ierland.

https://www.carrollsirishgifts.com/
Martin E. van Doornik schreef:Ik heb mijn vrouw blij gemaakt met een stapeltje CD's met mooie oude Ierse muziek, dat ik bij Carrolls aan de O'Connell Street in Dublin heb gekocht. Deze straat is de 'Champs Elysées' van Dublin en de mega grote zaak in leuke Ierse voorwerpen, kleiding en muziek staat vlakbij de bekende naald 'The Spire'. De kassabon heb ik nog: € 44,94.
Het is op dit filmpje te zien achter het standbeeld op 2:59e minuut: https://www.youtube.com/watch?v=4hFzKX0e7rU&t=51s
Al weet ik niet waarom de rode schuifknop steeds bij 0:50 begint, duw hem dan terug naar de beginstand.
Nog jarenlang speelt zij de muziek af. Als ik dat geluid hoor, denk ik aan mijn mooie fietsavontuur in het mysterieuze Ierland.

https://www.carrollsirishgifts.com/
Zie je je link? Ik vermoed dat als je "&t=51s" eraf haalt, je niet meer hoeft te schuiven naar het begin :wink:
@ Hans: Pixum dus :-) Ik had een programma van MyPhotofun en die pakte de teksten niet zo lekker. Ik maak al sinds 2010 verslagen met foto's van alles wat we doen, dus hardlopen, fietsen en kanovaren. De 'renboeken' worden bij een drukker geprint. Die zijn ook erg mooi. Maar voor de fietsvakanties wilde ik iets anders met meer nadruk op de mooie foto's. Ik zat nu te klooien met Albelli en dat gaat ook wel goed qua teksten. De loopboeken zien er zo uit:

Afbeelding
Leuk onderwerp! Wow Hans, daar gaat een hoop werk in zitten, maar het resultaat is er wel naar zeg!

Marco, je hebt het zondag zelf ook met eigen ogen kunnen zien, misschien dat je toen dacht aan 'minder smaakvol' hahaha! (En het was zo gezellig... ;) ) Goed, ik zal het hier ook even delen. Quick en dirty foto's van onze 'herinneringen' aan de muur, in willekeurige volgorde:

>> Twee foto's van de meest gelukkige gezichten hangen in de woonkamer. Visite weet meteen 'wie we zijn' ;) Genomen in Bolivia tijdens onze lange reis:
Afbeelding

>> Grote muurschildering gemaakt door onze vriendin (Kircylicious Artthings). Is nog niet helemaal af, een dun lijntje met de route van zuid naar noord gaat ze er nog in zetten.
Afbeelding

>> In de hal een collage van onze zwaardere, maar meest memorabele, niet-fiets herinneringen van die mooie reis.
Afbeelding

Van L n R en B n O:
1. Laguna route in Bolivia (rul zand)
2. El Chalten naar Villa o'Higgins (Chili - Argentinië) (tja, iets wat voor een brug door moet gaan)
3. Great Divide Mountain Bike Route - Colorado (dikke plak-blubber)
4. Laguna route in Bolivia (ijs)
5. Peru's Great Divide (dikke plak-blubber)
6. Vulkaandistrict Chili (stroompje)

En natuurlijk ook wat fotoboeken in de kast, maar er staan nog een hoop fotoboeken op de To Do lijst... ;)
hahaha.....nee, juist het tegenover gestelde.
Bezoekje bij jullie bracht mij op dit idee voor dit topic. Gaaf die landkaart-kunst-tekening.
Ik zie inderdaad nu pas dat jullie op alle foto's niet fietsen :D
Albelli-boeken opmaken en per internet bestellen ken ik wel. Daar heb ik, geloof ik, drie exemplaren van. Maar niet over fietsreizen.
Maar toch als grafisch vakman (nu met pensioen) wil ik alles graag zelf in de hand hebben.
Ik heb enkele tientallen boeken vroeger eerst met de hand geschreven, later op mijn computer overgetypt (Adobe PageMaker 7.0) met gescande foto's en dia's en uitgeprint in hoge kwaliteit op 120 grams papier, voorzien van een spiraalrug. De omslagen voor en achter zijn gelamineerd. Eigen apparatuur in huis voor het ponsen van de bladen plus aanbrengen van de spiraalruggen en het lamineren.
Zelfs van mijn mooie fietstochten in 1982 en 1984 heb ik nog niets geschreven! Allemaal ieder één exemplaar voor mijn boekenkast, van sommigen een tweede exemplaar voor familieleden. Eén boek heb ik volledig in het Zweeds geschreven. Ik lees ze heel vaak. Mijn vrouw werd er 'horendol' van.... Drie weken geleden is mijn fietsboek van 1970 gereed gekomen: 762 km gefietst in Zuid-Limburg, Wallonië en de Duitse Rijnstreek.
Op de planken boven mijn computer staan, alleen al van mijn fietstochten, ruim vijfduizend dia's in magazijnen.

Afbeelding

Zelfs routekaarten teken ik zelf met Adobe Illustrator CS op mijn computer. Hieronder een voorbeeld van mijn fietstocht in 1970:

Afbeelding

Onderstaande foto staat afgebeeld op mijn mousepad: 119 kilometer over een kaarsrechte weg fietsen, ergens in Ontario (Canada – 1982). Ik noem deze weg dan ook 'Psalm 119-weg' omdat dit de langste psalm in de Bijbel is!

Afbeelding
Een schilderij in opdracht van mijn vrouw gemaakt toen ik 55 werd. Een compilatie van ons geliefde Provence.

Afbeelding

trofeeën hangen in mijn schuur
Afbeelding

Afbeelding

en meer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn collectie op mijn zolderkamer, buiten gebruik: 4 Koga's, 1 Peugeot, 1 Raleigh, 1 Multi Cycle

Afbeelding

Mijn collectie in mijn schuur in gebruik: van L naar R
1 Versteege Race, 1 Koga Race, 1 van Herwerden, 1 Gazelle Sprinter Race, 1 Koga WT Rohloff

Afbeelding
janenliseth schreef:Mijn collectie op mijn zolderkamer, buiten gebruik: 4 Koga's, 1 Peugeot, 1 Raleigh, 1 Multi Cycle

Afbeelding

Mijn collectie in mijn schuur in gebruik: van L naar R
1 Versteege Race, 1 Koga Race, 1 van Herwerden, 1 Gazelle Sprinter Race, 1 Koga WT Rohloff

Afbeelding
Mijn vrouw en ik zijn 'n beetje klein behuisd, oude versleten fietsen kon ik niet bewaren, maar bracht ze naar de afvalstort. Toch heb ik wel een aantal onderdelen van bewaard. Van één fiets hangt een framebuis in de schuur waarop de vlaggetjes van de 'daar ben ik geweest-landen' zijn geschilderd. Nogal sleets, maar heeft ook z'n charme.

Afbeelding
Al 48 jaar lang ging m'n scheerkwastje mee op fietstochten! Ik scheer me altijd iedere morgen (een elektrische scheerapparaat is te zwaar) in de wasgelegenheid van tot nu toe wel geteld 301 jeugdherbergen. Bijgaande foto is ergens in Engeland gemaakt.
Ik draag al lang een baard, maar de gebieden daar rondom zoals mijn wangen en hals, worden wel netjes geschoren. (niet zoals Wolfs van Flikken Maastricht, die rommelige baardgroei tot onder de kraag van zijn kleding heeft)

Afbeelding
Wat een leuke voorbeelden allemaal.
Foto's van Kees ook erg mooi.
Geen fietsfoto's maar wel 'fietsreisfoto's' aan de muur in onze eetkamer.
Linkerfoto gemaakt in Tibet, rechterfoto is uit Noord India. Alle twee hele mooie ontmoetingen.

Wie weet waar de middelste foto vandaan komt?

Afbeelding

Afbeelding
Mooi om zien al die fijne herinneringen aan fietsreizen.

Deze hangt in de woonkamer als aandenken aan de laatste mountainbiketrip in Briançon (FR)

Afbeelding
Nog even wat ouwe zooi tegen de muur geplempt :D
Halletje opwaarderen.
Good old memories.
Waarschijnlijk gaat een deel van onze vrienden ons heel gek aankijken....so be it 8)

even geen idee waarom er twee 'bijlagen bij komen......is een beetje dubbelop.
201801 OnderdeLinden 001.jpg
201801 OnderdeLinden 006.jpg

Bijlagen

Tijdens fietstochten maken jullie veel foto's, om mooie herinneringen op te halen. Van sommige foto's heb ik olieverfschilderijen gemaakt. Zo ook deze hier, naar een foto uit 1984. Ik hoef niet te vertellen wáár, want de plaatsnaam staat op het bord rechts. Alleen stond er in het echt een lelijk gebouw aan de linkerkant. Daarom heb ik een black-and-white timbered house voor in de plaats gezet. Het schilderij hangt in onze woonkamer.

Afbeelding
De toren van deze St. James' Church is met 100 meter de hoogste dorpskerktoren van Engeland.