Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Coast to coast (TransAm) fietstocht - Forum Wereldfietser

Coast to coast (TransAm) fietstocht

Beste liefhebbers van fietsen,

Het is nog niet zeker, maar ik overweeg dit jaar de TransAM (coast to coast, van Oost naar West, start in Yorktown, Virginia) te fietsen.

Het is de bedoeling van Amsterdam naar Washington te vliegen en de fiets mee te nemen.

Kan en wil iemand me informeren over de beste methode om vanaf Washington (niet fietsend, maar wel met fiets) Yorktown te bereiken?

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Theo Elsinghorst
Beetslaan 27
3723 DW Bilthoven
E-mail: Th.Elsinghorst@inter.nl.net
Ik heb destijds op Dulles airport een kleine bestelauto (mini-van) gehuurd, waarmee ik met fiets-in-doos naar een hotel in Williamsburg ben gereden. Williamsburg ligt 13 mijl van Yorktown en heeft hotels in alle prijsklassen. De volgende dag de bestelauto teruggebracht naar Dulles, met de shuttle naar Washington gegaan en, na een halve dag sightseeing, met de Amtrak trein weer naar Williamsburg.
Waarom niet fietsend eigenlijk? Vanaf Washington kun je de C&O Canal Towpath en vervolgens de Great Allegheny Passage volgen. Dan kom je over rail trails in Pittsburgh. Vanaf daar kun je dan afzakken naar de TransAm.

Dat is ongeveer de route die wij later die jaar gaan rijden, weliswaar startend vanuit NY.
CorneK schreef: ..in Pittsburgh. Vanaf daar kun je dan afzakken naar de TransAm..
Dat lijkt me een antwoord op de niet-gestelde vraag "Hoe vermijd je de TransAm route door Virginia?".

Andere antwoorden op de wel-gestelde vraag vind je hier en hier.
Hartelijk dank!

Theo Elsinghorst
Th.Elsinghorst@inter.nl.net
Dag Theo,
Ik heb in 2013 een auto gehuurd op Dulles Airport, groot genoeg voor de KLM fietsdoos.
Daarna familie bezocht in Chesapeake, vervolgens de auto ingeleverd op het vliegveld van Newport News.
Aan het inleveren van de auto op een ander vliegveld waren wel extra kosten verbonden.
Vanaf Newport News gefietst naar Williamsburg (16 mijl) en de volgende dag naar Yorktown voor de wheeldipping.

Zie mijn blog voor meer details. http://www.jan-fietst.blogspot.nl

Veel plezier op de TransAm!

-Jan
Dag Jan,

Dank voor de to the point informatie. Prachtig. Ok uw blog bevat nuttige gegevens, niet in de laatste plaats de statistieken-pagina.

Groetend,

Theo Elsinghorst