Additionally, paste this code immediately after the opening tag: zere voeten in Shimano schoenen - Forum Wereldfietser

zere voeten in Shimano schoenen

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken, en Shimano MT 30 fiets/wandelschoenen gekocht. Het loopt redelijk, en meer had ik ook niet verwacht. Bij het fietsen is het prettig dat de zolen goed stijf zijn. Het probleem is echter dat ik erg branderige voeten krijg, en dat mijn voetzolen onder de bal van mijn voet erg zeer doen, vooral bij het fietsen. Ik fiets vooralsnog op gewone kooipedalen.
Hebben anderen hier ervaring mee?
Wim
Ja, ik heb dat ook wel eens gehad.
Mijn Shimanoschoenen vallen vrij smal uit. Ik kan dat compenseren door de verters niet te hard aan te trekken. Ze lubberen na een tijdje ook wel wat uit.
Verder heb ik maat 47 moeten kopen voor mijn voeten maat 45, dat is Shimano eigen.
Leon

Ik heb het met de shimano-spd-sandalen, ingeklikt voornamelijk als ik harder dan mijn eigen "natuurlijk" gemiddelde ( :? hoop dat dit duidelijk is) ga fietsen. Vooral de middenvoets botjes voor de teen langs de kleinste is dat nogal heftig soms.
Ook bij afstanden >80km komt het nogal eens voor.

Even pauze, en iets rustiger/ander verzet fietsen lost het voor mij meestal wel op.

Ik probeer de schoenen en beetje in te lopen en te rijden, en had het al na 6 km heen en 6km terug nar de zeilschool van de kinderen....
Wim
Tja, kan het wellicht ook aan doorgezakte voeten liggen? Ik zie dat heel veel in de buitensportspeciaalzaak waar ik werk. Onder de bal van de voet merk je dat het eerste. Nou ja, en soms ook in de onderrug, knieën, of enkels.

Ik had het vanavond ook in m'n Teva's bij het sportfietsen van het werk naar huis, ook al na zo'n 6km. En na een km of 10 werd het erg pijnlijk. Dit zijn behoorlijk goede zolen, maar zonder een "bobbel"-correctie in de voorvoet onder de bal van mijn voet.
Heb gewoon doorgeknald tot ik thuis was, en mijn computerprogramma voor de hartslagmeter vertelde me dat ik weer eens flink gesport had (dat had ik mezelf onderweg al verteld :wink:).

Maar een inlegzool zou kunnen helpen, als dit het probleem is...

Het zou kunnen, maar ik heb het nooit eerder gehad. Normaal loop ik op nette traditionele Engelse schoenen met leren zolen. Dat lijkt een beetje op een Brooks zadel: goede ventilatie en ze gaan naar je voeten staan. Heel anders dan zo'n keiharde plak plestik. Ik ga inderdaad maar eens een goed inlegzooltje kopen.
Wim