Leuk om alle reacties te lezen! En dank voor de gelukswensen allemaal.
Ik herken de gevoelsmatige tweestrijd tussen de extreme luxe deze onderneming aan te kunnen gaan aan de ene kant, en de afstand die je daarmee neemt van een bepaald luxe leefpatroon hier in Nederland. Met luxe bedoel ik in dat geval met name de onbeperkte toegang tot informatie (internet), water uit de kraan, voedsel in de koelkast (of als het er niet ligt: het gemak van een Albert Heijn in de buurt) en het niet hoeven te bekommeren om de slaapplek van de komende nacht. In het Parool komende dinsdag heb ik het ook over dat een fietsreis naar Singapore 100x decadenter is dan al zittend in een jacuzzi in een Airbus met champagne in je hand.
Ook heb ik voor de keus gestaan wel of niet de trip commercieel (lees: in samenwerking met Discovery) in te steken. De keus om het wel te doen is drieledig:
1) Financiën: ik had het zonder gesponsorde Santos en een financiële compensatie vanuit Discovery niet kunnen gaan doen
2) Creatieve bezigheid: Als ik ergens fiets hangt er al snel een '3e oog' van mij op een plek waarvan ik denk: 'Manmanman, wat is dit een prachtige omgeving en wat zou dat een mooi shot zijn'. Met de drone die ik mee ga nemen kan ik daadwerkelijk een lens hangen op precies die plek! Verder maak ik de reis alleen waardoor de camera na verloop van tijd m'n Mr. Wilson wordt uit Cast Away
Al is een dergelijke fietsreis een stuk minder eenzaam dan vele zich voorstellen (heb ik van de boekjes en ervaringsdeskundige :O)
3) Ik zie bij veel leeftijds genoten een vrij bekrompen digitaal wereldbeeld ontstaan (digitale verzuiling van informatie) die ik zelf ook ben tegengekomen. Ik hoop te kunnen laten zien dat het gezond is erop uit te trekken en de wereld met de eigen ogen te bekijken (zonder deze schade te berokkenen). Als er ook maar 3 personen naar mn video's kijken die denken: 'Heb ik niet ook nog een droom die ik waar zou willen maken? En waarom begin ik er niet gewoon aan?', heb ik mijn doel bereikt.
Oh, en ik hoef geen Albelli fotoboek te maken achteraf
Het is wel een vreemd gevoel om alle footage terug te sturen naar NL alwaar anderen er afleveringen van maken --> lees ook
http://basjongeri.us/the-start-of-the-adventure/. Maar dat is tegelijk ook erg bevrijdend.
Ik verder zondag dus heb niet echt veel mogelijkheden om nog veel bij te dragen aan het topic. Maar wens iedereen een mooi weekend met zon!