door
senior » do 16 mar, 2017 23:36
Ja, die van Marktplaats, dat was de mijne ook!
Maar die ging toch lekken, rook het in m'n tas, na ik schat 25 jaar en ik vertrouwde het niet meer.
Super Bleuet 206 is nog steeds verkrijgbaar. Rond € 40.-- Niet dat ding met dat plastic omhulsel, daar komt zand etc in de schroefdraad tussen en dan krijg je hem niet meer open, maar zo'n deelbare, gaat in 2-open, werkt goed!
En de prikblikjes ook!
Dat is m.i. het grootste voordeel: prikblikjes kun je overal krijgen, zelfs in de Baltische Staten, Action!
Tja, dat volume. Zo'n adapter die ook op prikblikjes werkt heb ik nooit gebruikt. Is ook weer volume. En gewicht. Over geld heb ik het niet.
Er is wèl een probleem: als je het blikje erop gaat draaien ontsnapt er veel gas! Dat hebben ze erom gedaan, de prikkop, met die scherpe punt is door het vorige blikje omhoog gedraaid en komt niet meer zo gemakkelijk, spontaan, naar beneden. Wat natuurlijk wèl zou moeten!
FF met een tangetje, dat heb je tòch bij je, naar beneden trekken, scheelt je hopen gas.
En natuurlijk een stabilisatie voetje erbij, gaatjes inboren, tenpinnen (geen haringen!) die je toch te veel bij je hebt er door, staat als een huis! Op de gladde kookvoetjes na, nou ja dat is kwestie van opletten en erbij blijven.
Dat doe je toch sowieso als je kookt!