Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Helsport superlight tentdoek - Forum Wereldfietser

Helsport superlight tentdoek

Tenten worden steeds lichter, met ondermeer lichtere stoffen die mogelijk zijn geworden door nieuwe technieken. De Helsport Superlight serie tenten is wel heel erg licht, en ik vroeg me af of mensen al wat langere ervaring hebben met de degelijkheid van dit en dergelijk materiaal. Is dit materiaal lichter omdat nieuwe technieken een lichter gewicht mogelijk maken bij min of meer gelijke technische prestaties, of lever je vooral in op sterkte, waterdichtheid, en levensduur?
Vrijwel zeker dat je op alle genoemde punten inlevert. Vooral op de kwestie levensduur lijkt me dat je flink moet toegeven. Prijs van ultralichtgewicht uitvoeringen ligt ook vaak veel hoger. Ik zou bijna zeggen dat als je pak hem beet een kilo op je uitrusting wilt besparen, je dat voor die honderden euro's verschil beter op andere zaken kunt doen. Wat meer gewicht op een fiets is bovendien lijkt me geen halszaak, met de rugzak wordt dat al snel anders. Neemt verder niet weg dat je aangehaalde tenten me verder prima geconstrueerd lijken en dat die zeker niet bij de eerste de beste storm wegwaaien of dergelijke.
Ik denk dat Sonti gelijk heeft voor zover het de nylon-achtige materialen betreft. Echter het nieuwe materiaal Cuben Fiber pretendeert sterker, slijtvaster en waterdichter te zijn. Vooralsnog echter erg duur en doorschijnend!~

Ik denk dat voor "ons" met tenten als de Terra Nova Laser Competition de onderkant wel bereikt is, over de kwaliteit van het doek van deze tent ben ik echter na 8 jaar incidenteel gebruik nog erg tevreden.