Additionally, paste this code immediately after the opening tag: (semi) vrijstaande tent - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

(semi) vrijstaande tent

CarlW schreef:Charmeerde mij ook, benieuwd naar je wedervaren. Aangezien ik al vertrek in mei
Ik vertrek ook in mei (jaartje Edmonton-Ushuaia 8) )

De tovenaar schreef:Is de hoogte van de Keego ook ok, 90 cm lijkt me aan de lage kant?
Ik kan er een beetje in zitten (niet alleen maar kruipen zoals in de Solitaire bijvoorbeeld)


http://i67.tinypic.com/1549bbq.jpg
In ruglig en steunend op je ellebogen kun je iig magistraal van het uitzicht genieten. :lol:
https://www.naturehike.com/star-river-2 ... -men-tent/

Ik heb deze tent. weegt ca 1250 gram. Heb er een winterhike ( 20 cm sneeuw en - 9, gevolgt door stevige regen) in overleeft en droog gehouden. Ook een weekje wandelen in de achterhoek met af en toe stevige wind heeft hij overleeft. Hij lijkt wat op de MSR hubba (2 pers). Het lukt me alleen niet om hem mooi strak op te zetten, maar hij klappert niet.
Hij is niet geschikt voor lange mensen, de binnen tent is precies 2 meter.
Ik ben er tevreden over zeker voor de net 100 euro die ik ervoor betaald heb.
Benieuwd naar Ilex die de Chinese kloon zou uitproberen?
Al meer nieuws?

Gr Anja
Over mijn ervaring met de Hubba-kloon van 3F UL Gear die ik uiteindelijk heb aangeschaft:

Toch bijna 2 maand mee onderweg geweest, niet veel zwaar weer meegemaakt, wel veel grondzeilonvriendelijke bodems.
Hangt nog helemaal aan elkaar en geen evidente tekenen van slijtage, op een paar kromme haringen na; ik heb mezelf wel gedwongen om de ritsen voorzichtig te manipuleren, omdat die fragiel aanvoelen. Zoals eerder gemeld een krap tentje, met veel ruimte in de hoogte maar niet in de lengte. Helemaal strak opzetten lukt/kan niet en de binnentent heeft een vreemde vernauwing op halve hoogte die wat claustrofobisch kan aanvoelen. Als de tent nat is duurt het een eeuwigheid voor ze weer droog is.

Overigens ben ik wel helemaal weg van het Hubba design en overweeg dan ook om er een èchte te kopen als die op een aantal punten beter blijkt dan deze Chinese versie.

Afbeelding
Had al gereageerd