Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ervaring en advies gevraagd voor koppelen meerdere routes - Forum Wereldfietser

ervaring en advies gevraagd voor koppelen meerdere routes

Beste mensen,

Inmiddels heel veel gevraagd, gelezen, aangepast, opgezocht, enzovoorts. Het blijft lastig voor me om overzicht te creëren en te bepalen wat nu slim is en wat niet. En dat terwijl we al meerdere keren zijn gaan fietsen. Maar nu met een kleintje is het anders, wordt het spannend en blijken we toch niet zo ervaren. Wederom een verzoek aan de meelezers ons te helpen. Ik heb al veel geleerd en ben verder geholpen waarvoor mijn nadrukkelijke dank!
Hieronder een beknopt kader met daarbij een plan B. Plan A (Spanje) is het uiteindelijk toch niet geworden omdat het kader in het geding kwam. Maar plan B formuleren blijkt ook lastig. Ik ben opzoek naar constructieve informatie dat mijn overzicht kan aanvullen, danwel corrigeren zodat we beter tot een keuze kunnen komen. Alle tips en tricks zijn welkom. hartelijk dank

Kader voor de fietsreis:
• Start in Girona
• Vijf maanden de tijd
• Fietsen met peuter
• Vlak/ eenvoudig: max 80 km per dag
• Bergen/ zwaar tot zeer zwaar: max 40 per dag
• Weer: tussen de 10 en 30 graden overdag.
• Overnachten: in principe kamperen en met uitzondering een hostel of wild kamperen
• Dagelijks boodschappen voor eigen onderhoud
• indeling belasting: Eenvoudig – gemiddeld – zwaar – zeer zwaar
• Duiding temperatuur: fris 10 tot 15 – aangenaam 15 tot 20 – warm 20 tot 25 – heet 25 tot 30 – zeer heet 30 tot 35
• Grote drukte, toeristische trekpleisters en steden mijden of beperken. Minder interesse in.
• Gemiddeld zes dagen fietsen en één rustdag
• Navigatie op smartphone met maps.me, routeboekjes voor langere stukken wanneer mogelijk
• Archies campings voor het vinden van campings

Uiteraard zijn er diverse varianten hierop te maken waarbij richtingen en volgordes verschillen. Dan wel he starten met de Katharen-Basken etc. Dat is plan C

Afbeelding

ik zie al dat het weer niet meer klopt, dat had ik nog niet aangepast
Ik zeg dit niet zo vaak op dit forum maar in dit geval ben ik overtuigd: je kunt je vakantie ook stukplannen.
Met vijf maanden en een eis om niet te extreem te willen fietsen zou ik van huis uit vertrekken in noordelijke richting, beginnend in Nederland. Dan in Noord-Duitsland verder, wellicht een stuk Denemarken meenemen. Mocht je geen bezwaar hebben tegen een paar veerboten door richting Zweden en de oversteek maken naar dan wel de Baltische staten, dan wel doorfietsen naar Finland en vandaan naar de Baltische staten. Je kan ook de oversteek wagen naar Polen, of vanuit Duitsland Polen befietsen. In alle hierboven genoemde landen zijn uitstekende fietspaden te vinden, en ik zou van natuurpark naar natuurpark trekken. De route doet er - gezien je tijdsplanning - er minder toe. Vanuit de Baltische staten is het erg fraai fietsen langs de oostgrens.
Als je dan een beetje in conditie bent zou je gemakkelijk Slowakije en Hongarije nemen of Tsjechië in kunnen en doorfietsen naar Oostenrijk. Met een mooie route naar Italië, zo ver je maar wilt, en dan via de andere kant van Italie weer omhoog. Logischerwijs volgt dan Frankrijk, waarbij je ook Spanje even kan meenemen, om dan zo langzamerhand weer naar het noorden en huiswaarts af te zakken.

Kortom, veel plezier gewenst (en wat meer voorpret en minder voorkeuzestress) Ik hoop dat ik met mijn bericht je wat op weg geholpen heb :)

(Dit is natuurlijk een deels ironische post, waarin ik het met Leon eens ben, maar ook een meer serieuze insteek; in Europa kan je gemakkelijk een veelheid aan fraaie fietskilometers zonder een vorm van planning met alleen Europakaart in beeld nemen. Hoe dan ter plaatse de fietspaden zijn aangegeven zie je aldaar wel)

P.s. houd het niet bij luchtfietserij, echte kilometers maak je in het terrein, niet op dit forum)