Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke fiets australie - Forum Wereldfietser

Welke fiets australie

Hallo allemaal,

Mijn partner en ik zijn van plan om te gaan fietsen in Australie,nu hebben we een aantal leuke routes gevonden, maar het lijkt dat deze niet allemaal voorzien zijn van zo'n mooi rood fietspad zoals we die in NL kennen
We zoeken geschikte fietsen, en ik twijfel b.v. tussen 26" of 28" wielen brede noppenbanden of juist smaller ? (er schijnen ook off-road paden bij te zijn) Wel of geen voorvork vering ? en b.v. Velgremmen of schijfremmen & hydraulisch of juist een kabeltje ?!
qua budget zal het niet een Santos wereldfiets worden denk meer tot 500 euro per fiets en liefst nog minder (denk aan gebruikte fietsen die met een beetje oplapwerk het wel weer even volhouden.

alle tips zijn welkom :) !
Wij zijn net terug uit Australie, 5000 km Outback en Oostkust [ Cairns-Sydney].Ons viel op dat Aus. veel sneller overschakelt op 29 duims . Wij konden alleen in grote steden 26 duims kopen van Maxxus, goed voor ongeveer 3000 km.Zeker geen vering !! ,de wegen zijn vlak ,ook de onverharde, en van goede kwaliteit. Denk eerder aan extra bidons, wij konden soms 300 km niet aan water komen. Met een 15 jaar oude Giant Expedition van 100 foppen en een nieuwe casette en ketting zou ik het zomaar aandurven, wij rijden Koga WT 2006 en Santos 2.6 2013. Start enjoying !!! Pier

bikeiteasy.wordpress.com
piviets schreef:Wij zijn net terug uit Australie, 5000 km Outback en Oostkust [ Cairns-Sydney].Ons viel op dat Aus. veel sneller overschakelt op 29 duims . Wij konden alleen in grote steden 26 duims kopen van Maxxus, goed voor ongeveer 3000 km.Zeker geen vering !! ,de wegen zijn vlak ,ook de onverharde, en van goede kwaliteit. Denk eerder aan extra bidons, wij konden soms 300 km niet aan water komen. Met een 15 jaar oude Giant Expedition van 100 foppen en een nieuwe casette en ketting zou ik het zomaar aandurven, wij rijden Koga WT 2006 en Santos 2.6 2013. Start enjoying !!! Pier

bikeiteasy.wordpress.com
Hallo Pier,

Dank voor je reactie! Veel water mee lijkt me inderdaad geen overbodige luxe :-)
ik hoopte eigenlijk een setje 29" banden op m'n 28" velgen op m'n Stevens fiets te knopen maar denk dat de band dan vast loopt in het frame. Verder zie ik dat je vering afraad ? dat verbaast me, ik vind dat zelf wel fijn als niet alle schokken met armen/polsen opgevangen hoeven te worden.
Leuke website, ik kan alleen niet zo heel veel vinden over Australië of zie ik iets over het hoofd ?
-Arjen-