Misschien dat iemand kan helpen. Ik heb inmiddels ontelbare forumposts doorgelezen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben van plan een nieuwe fiets te kopen en ben op zoek naar goede adviezen. Ik woon in het noorden van het land en fietswinkels in de randstad bezoeken zijn om verschillende redenen geen optie, ik begrijp dat bepaalde fietsmerken dan afvallen. De fiets die ik zoek, moet voldoen aan de volgende eisen:
- geschikt voor zowel korte tourritten in de omgeving als wel voor relaxte fietsvakanties in heuvelachtig landschap, zeg maar een kruising tussen een stadsfiets en een toerfiets, in elk geval geen racefiets.
- weinig tot geen onderhoud
- geen technische vereisten, geen fiets waarbij je zelf dingen moet afstellen.
- duurzaam, geen plastic\kunststof spul dat na 2/3 jaar kapot gaat of achterlichten met batterijen e.d.
- budget ongeveer 1500,=
- lengte 1.78, 93 kilo, 3 keer per week 10 tot 20 kilometer fietsen, in vakanties meer.
Op de ene site lees ik dat een Azorfiets een duurzame maar zware fiets is (bijvoorbeeld Azor ijssel). Op de andere site lees dat ik een Koga ook een goed merk is, maar dat Koga en Batavus veel kunststof onderdelen hebben en niet duurzaam zijn.
Iemand goede tips ?
- geschikt voor zowel korte tourritten in de omgeving als wel voor relaxte fietsvakanties in heuvelachtig landschap, zeg maar een kruising tussen een stadsfiets en een toerfiets, in elk geval geen racefiets.
- weinig tot geen onderhoud
- geen technische vereisten, geen fiets waarbij je zelf dingen moet afstellen.
- duurzaam, geen plastic\kunststof spul dat na 2/3 jaar kapot gaat of achterlichten met batterijen e.d.
- budget ongeveer 1500,=
- lengte 1.78, 93 kilo, 3 keer per week 10 tot 20 kilometer fietsen, in vakanties meer.
Op de ene site lees ik dat een Azorfiets een duurzame maar zware fiets is (bijvoorbeeld Azor ijssel). Op de andere site lees dat ik een Koga ook een goed merk is, maar dat Koga en Batavus veel kunststof onderdelen hebben en niet duurzaam zijn.
Iemand goede tips ?