Op de site hikingsite ontstaat weer een initiatief voor een gezamelijke Cumulus inkoopaktie. Dus mocht je interesse hebben, neem daar een kijkje.
inkoopactie Cumulus
inkoopactie Cumulus
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ligt eraan of je het snel warm hebt vs een koukleum bent...Ypuh schreef:Ik twijfel nog over de Lite Line 300 (verlengd) of Panyam 450 voor zomers gebruik. Komende zomer zou ik hem graag mee willen nemen naar Schotland voor een fietsvakantie van 3 weken. Ook zou ik graag eens naar de Alpen fietsen richting de Mont Blanc. Volgens mij slaap je in het 2e geval in de bergen vooral in hutten en niet zo snel in de sneeuw. Overig gebruik is vooral in Nederland/Belgie/Duitsland.
De keuze is dan ook of ik voor het lage gewicht en de kleine pakmaat van de LL300 kies (640g en 4.4L) of voor zekerheid van de Panyam 450 (835g en 6.6L).
De actie staat hier:Wit schreef:Hoe werkt zo'n actie eigenlijk precies?
Waaruit kan je kiezen?
Betalen aan wie? Wie heeft ervaring?
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!willem.m schreef:Ligt eraan of je het snel warm hebt vs een koukleum bent...Ypuh schreef:Ik twijfel nog over de Lite Line 300 (verlengd) of Panyam 450 voor zomers gebruik. Komende zomer zou ik hem graag mee willen nemen naar Schotland voor een fietsvakantie van 3 weken. Ook zou ik graag eens naar de Alpen fietsen richting de Mont Blanc. Volgens mij slaap je in het 2e geval in de bergen vooral in hutten en niet zo snel in de sneeuw. Overig gebruik is vooral in Nederland/Belgie/Duitsland.
De keuze is dan ook of ik voor het lage gewicht en de kleine pakmaat van de LL300 kies (640g en 4.4L) of voor zekerheid van de Panyam 450 (835g en 6.6L).
Zelf hanteer ik (man, kan redelijk goed tegen kou):
250gr dons: vanaf 0 graden
400gr dons: vanaf -5 graden
600gr dons: vanaf -10 graden
Je kunt het warmer maken met lakenzak, muts, sokken, donsjasje, fleecebroek etc.
Je kunt het kouder maken door de slaapzak opengeritst te laten, of 'm als deken te gebruiken.
Als je in de zomer in Europa fietst, voldoet een 300gr zeker. Wil je echter 1 slaapzak die meer toekomstbestendig is, dan is die 450gr misschien slimmer. Met een goede stuffzak is een 450gr nog steeds erg compact.
Bijv.
Ga je in de zomer naar IJsland, dan kun je pech hebben als je de binnenlanden ingaat (bij Askja kan het in augustus -5 graden worden en sneeuwen, weet ik uit ervaring); dan is een 450gr geschikter. Ga je in het vroege voorjaar naar de Mont Blanc, dan lijkt me een 450gr geschikter.
Ik heb vorig jaar meegedaan. Je kunt kiezen uit het hele assortiment van Cumulus. Eventueel kun je aanpassingen vragen, bv. een verlenging van de slaapzak. De organisator vraagt vervolgens een offerte bij Cumulus aan op basis van de inschrijvingen. Je kunt daarna besluiten of je wel of niet mee doet en dan komt er een definitieve offerte. Zo werkte het vorig jaar, het kan zijn dat een van deze stappen er nu uit gaat en dat er direct een definitieve offerte komt. Cumulus heeft immers al aangegeven hoeveel korting ze willen geven.Wit schreef:Hoe werkt zo'n actie eigenlijk precies?
Waaruit kan je kiezen?
Betalen aan wie? Wie heeft ervaring?
En die organisator ben ik dus . Op verzoek wil ik best mijn prive gegevens delen incl legitimatie. Hopelijk geeft dat iets vertrouwen. Je mag me ook googlen, vind je zat info over me.FransD schreef: Het spannendst is of de organisator betrouwbaar is en eigenlijk weet je dat pas zeker als de bestelling is gearriveerd.