Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Luxe probleem wat, waar en hoe in 2017? - Forum Wereldfietser

Luxe probleem wat, waar en hoe in 2017?

Had ik een mooi plan voor 2017, zou samen met mijn zoon naar Noorwegen gaan om daar 2 weken te wandelen. Halen we een hond uit het asiel :D . Reuze blij met dat beest maar nu kunnen we niet samen op vakantie. :?
Dus nu iets nieuws bedenken. Ik heb 4 weken vakantie in juli. Zou gewoon in Noorwegen kunnen gaan wandelen, maar kan niet iets vinden van rond de 400 km en geod bereikbaar.
Met de fiets naar Noorwegen (bergen /Stavanger) en daar fietsen richting Zweden/Denemarken. Maar hoe kom ik betaalbaar en snel in Noorwegen? Met het vliegtuig is het snelste maar vind weinig over de kosten bij de maatschappijen.
Ook lijkt het me plaatselijk nogal steil om te fietsen. En eerlijk gezegt loop ik liever een berg op dan dat ik hem fiets. Meer dan 5% = lopen. De nscr valt een beetje af vanwege het budget en de veerdiensten.
Of naar Zweden, op tijd boeken en dan met de trein naar Rostock en het veer naar Zweden. Heeft iemand een leuke route in Zweden? Of zelf iets uit zetten.? Iemand ideeën?

Even samen vatten:
- waar vind ik info kosten fiets en vliegtuig, hoe doe je het op de terug weg als je ergens strand waar je niet met de trein terug kan?
- ideeen met weinig steile klimmen in Scandinavie. (Jutland route hebik al gedaan.)
Wandelroutes zijnook welkom.
hesta schreef:Had ik een mooi plan voor 2017, zou samen met mijn zoon naar Noorwegen gaan om daar 2 weken te wandelen. Halen we een hond uit het asiel :D . Reuze blij met dat beest maar nu kunnen we niet samen op vakantie. :?
Niet? Volgens mij is er voor de doorsnee hond niets leuker dan samen op vakantie. Toegegeven, het vergt wat meer planning ivm. overnachtingsplekken waar de hond welkom is, maar er zijn hier op het forum meer mensen die met een hond fietsvakanties houden. Ik weet natuurlijk niet hoe jij wilt overnachten en misschien had je al honderd redenen bedacht waarom je niet met de hond op vakantie kunt, maar ik wilde het toch maar noemen - ik zie om me heen dat mensen vaak niet eens op het idee komen dat het kan, vandaar.

Alvast een mooie vakantie gewenst en een aai voor de hond,

Carl
Carl: Toen we de hond uit het asiel haalden was ook het plan om hem mee te nemen. Maar op dit moment hebben we nog te veel dingen om aan te werken. Hij heeft een behoorlijke rugzak.
In de toekomst willen we zeker proberen om hem mee te nemen op korte vis, rugzak en misschien ook fietsvakantie`s. In een lange vakantie wil ik even niet zorgen en rekening houden met.....
In principe hebben we ook een vaste oppas voor 1 of 2 weken.
Met de vorige hond het een paar keer geprobeerd maar die werd ziek van heimwee.

hier vind je een deel van zijn verhaal
http://www.dogrescuegreeceblog.nl/

Het gaat om Bommel.
hesta schreef:Carl: Toen we de hond uit het asiel haalden was ook het plan om hem mee te nemen. Maar op dit moment hebben we nog te veel dingen om aan te werken.
Aha, dank je voor het antwoord. Zo te zien op het blog voelt Bommel zich op jullie bank al aardig op zijn gemak, maar ja, om nou die bank mee te nemen op fietsvakantie... ;) Met je vraag kan ik je helaas niet helpen maar anderen hier vast wel!

Groetjes,

Carl