Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietscomputer Sigma - Forum Wereldfietser

Fietscomputer Sigma

Ik heb vorige week een draardloze fietscomputer van Sigma gekocht nl de Sigma BC 16.12 STS. Nu heb ik die volledig en volgens het boekje geïnstalleerd maar de snelheidsweergave blijft knipperen en blijft op nul staan terwijl ik aan het rijden ben. Kan er iemand mij helpen met dit probleem.
Alvast bedankt
Sensor goed geplaatst t.o.v. het ''magneetje'' in je wiel?

Jan
Is de houder van de fietscomputer , niet verkeerd gemonteerd ?
Probeer de houder eens 180"graden te draaien
Check of de wielomtrek (correct) is ingevoerd. Als het ding daar geen waarde voor heeft kan ik me voorstellen dat de display (nog) knippert.
Afstand tussen zender en ontvanger niet te groot?
Mocht je hem ondanks alle tips niet aan de praat krijgen probeer de volgende er dan eens één te laten zijn met een ANT+ Zender en ontvanger deze kunnen verder van elkaar verwijderd zijn en hoeven ook niet in een zichtlijn tot elkaar te staan. Daarnaast kun je deze met veel telefoons van Samsung en Sony koppelen.
Om te testen of het systeem op zich wel werkt kun je het volgende doen:
transponder in de ene hand nemen, met de andere hand het magneetje er snel en meerdere keren vlak langs halen.Uiteraard op de plek die de handleiding vermeld.

(bij mijn draadloze km-tellers hoor je dan bovendien een heel zacht ping-geluidje, teken dat de transponder het voorbijkomen van het magneetje registreert)

meerdere keren: omdat de teller pas na aantal keren voorbij komen van magneetje gaat werken.
snel: omdat meeste tellers pas vanaf 3 of 4 km p/u registreren, dus bijvoorbeeld één beweging per 3 seconden zal te weinig zijn.
JensV schreef:Nu heb ik die volledig en volgens het boekje geïnstalleerd
Foto en/ of filmpje kan toch helpen zodat men ziet hoe en wat.