Dag René,dejongerene schreef:Hoi,
Ik heb deze dagen wederom je prachtige foto's en site bekeken. Ik wil zoals eerder in dit forum aangegeven in april ook ruim twee weken die kant op. In m'n eentje, zonder tent.
Wat zou jij me aanraden? Andalusië (TransAndalus) of dwars door Spanje naar Biarritz?
- is het op beide routes even eenvoudig om een overnachtingsplek te vinden?
- welke route sprak jou landschappelijk meer aan? Waarom?
- spreekt één van beide routes je om een andere reden meer aan?
- is één van de routes zwaarder dan de ander?
Ik hoop dat je me wilt antwoorden. Je helpt me met je antwoorden enorm om een keuze te maken. Ik hoor heel graag van je.
Groet, René de Jonge
P.S. Ik heb geprobeerd je een PB te sturen - maar ik vrees dat dit niet gelukt is.
Volgend op je berichtje heb ik heb je volgend antwoord gestuurd:
Hallo Rene,
Persoonlijk vind ik de Trans Spanje het bijzonderste, niet alleen omdat je een compleet land doorkruist maar ook omdat de verscheidenheid van landschappen en regio's heel extreem is tijdens deze reis. Bovendien liggen er veel bezienswaardigheden (steden, dorpen, natuur...) op die route.
Er zijn regio's waar er weinig te eten, drinken, slapen valt dus hangt het een beetje af van hoeveel kms je per dag kan/wil doen.
Op het forum heb ik mijn werkwijze al toegelicht, nl.: op het einde van de dag zocht ik op m'n smartphone naar een overnachtingsplaats in de buurt, maar het is wel gebeurd dat ik daarvoor nog 2u heb moeten verder rijden, en daarbij wat van de geplande route ging.
Indien mogelijk zou je elke dag op voorhand kunnen plannen, en daarbij een realistisch aantal kms/dag kunnen vastleggen.
De routes zijn niet overdreven zwaar, en er zijn slechts heel weinig passages waar niet gefietst kan worden. Als je de Sierra Nevada over fietst moet je wel over 3300m hoogte, natuurlijk, dan da kan best zwaar worden zeker indien je bagage zou meenemen.
Laat maar weten moest je vragen hebben.
Groeten,
Christophe