Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsenzaak failliet alles in de verkoop - Forum Wereldfietser

fietsenzaak failliet alles in de verkoop

Er is een fietsenzaak failliet, waardoor je nu de hele inboedel voor weinig kan koper. Alle spullen zijn nu te koop via een openbare veiling.

De klapper is een Santos fiets 2,8 travel master met beltdrive. Het openings bod is 580 euro. Verkoop prijs is ruim 3800 euro. Er is ook een mooie Santos te koop vanaf 50 euro

http://link.marktplaats.nl/a1093349196

Mario
Vergeet vooral ook niet dat bij het bod nog (veiling)kosten en belastingen opgeteld worden...

(En dat het wel handig is dat je iets koopt dat je ook hebben wil.)
Genoeg keus bij BVA in Groningen. https://www.bva-auctions.com/auction/lo ... geNumber=1
En er zijn ook minimum bedragen vastgesteld
Dus bieden vanaf 580 wil niet zeggen dat hij voor 600 weg gaat.
En Groningen is een eind weg "voor mij dan :) "
M276 schreef: En Groningen is een eind weg "voor mij dan :) "
En dat gezegd op het forum "de wereldfietser".

Off topic sorry, maar ik kon het niet laten. :wink: :wink:
supermario schreef:De klapper is een Santos fiets 2,8 travel master met beltdrive. Het openings bod is 580 euro. Verkoop prijs is ruim 3800 euro. Er is ook een mooie Santos te koop vanaf 50 euro
Het eerstvolgende bod is inmiddels 1300 euro excl., wat overeenkomt met 1.824,68 euro incl., en dan staat hij inclusief zonder garantie nog steeds in Groningen. En nog 4 dagen te gaan. De praktijk wijst uit dat de tijd juist voor het verstrijken van de termijn de prijs nog vlot omhoog gaat.
Maar als deze fiets je droom is en je kan de fiets kopen voor €2200 plus 16% veilingkosten, dan is dat nog altijd minder dan €3850.

Mario
supermario schreef:Maar als deze fiets je droom is
en het tevens de correcte maat is, en de kleur je aan staat, etc... Mensen willen bij dergelijke gelegenheden wel eens zaken over het hoofd zien die ze normaal gesproken niet zouden willen.
supermario schreef:en je kan de fiets kopen voor €2200 plus 16% veilingkosten, dan is dat nog altijd minder dan €3850.
Of het echt een koopje is zal over een krappe vier dagen blijken.
Reken er maar op dat handige handelaren precies weten waar de grens ligt tussen iets waar ze nog wat winst op kunnen maken en net te veel risico. Vooral dat gebrek aan garantie zul je echt moeten afwegen.
Dat en sowieso een fiets aanschaffen zonder testrijden is uiterst onverstandig. De meeste interessantere dingen zijn al flink opgeboden. De garmin 520 is inmiddels al zo hoog dat je goedkoper uit bent via aanschaf online, dan heb je tenminste een nieuw exemplaar, gratis verzending en geen andere toeters en bellen en verborgen kosten.

Maar er zullen ongetwijfeld wel wat leuke dingen met een aardige prijs achterblijven. Als het wat dichter bij huis zou liggen zou ik misschien ergens op bieden, maar nu is het allemaal veel te ver van huis.

Toch bedankt voor het delen, wie weet doet iemand een leuke aankoop hier.
rockhopper schreef:De garmin 520 is inmiddels al zo hoog dat je goedkoper uit bent via aanschaf online, dan heb je tenminste een nieuw exemplaar, gratis verzending en geen andere toeters en bellen en verborgen kosten.
Dat is dus heel erg dom van die bieder. Je hebt dus echt geen garantie, je krijgt het ding zoals het veilinghuis hem gevonden heeft. Mocht hij niet blijken te werken dan is dat helemaal je eigen risico. Dat risico moet in de prijs terugkomen. Het zijn niet de handige handelaren maar juist de argeloze particulieren die de fout in gaan.
BVA Auctions schreef:BVA Auctions of haar opdrachtgever kunnen geen garantie geven op door u aangekochte kavels. BVA Auctions veilt de goederen voetstoots en is geen eigenaar van de kavels welke ter verkoping worden aangeboden. Bezoek te allen tijde de kijkdagen om goederen te inspecteren of staat en/of compleetheid.
Nou heeft garmin wel een erg goede customer service, dus garantie is geen probleem, maar zelfs als het toestel in perfecte conditie is, is het nog geen echt koopje. Oké wel ten opzichte van de adviesprijs bij het uitkomen van het toestel, maar inmiddels zijn de prijzen wel gezakt.

Ik denk dat het natuurlijk verder vrij staat voor iedereen om fouten te maken. Misschien is er het één en ander getest tijdens de kijkdag. Ik heb geen idee hoe dat verder werkt, of je dingen ook aan mag zetten of op fietsen mag zitten rijden, zoals gezegd Groningen is veel te ver weg voor mij om even langs te gaan. Ik kan alleen hopen dat de bieder zijn bod intrekt (als dat überhaupt kan).

Verder verwacht ik dat er zoals bij zoveel online veilingen er op het laatste moment nog wel biedingen komen die de koopjes voor veel particulieren net voor de neus wegtrekken.
Zo heb ik jaren geleden online geboden op een filmscanner, die door een Amerikaanse fotozaak werd aangeboden. Die zaak was op zich bona fide en de filmscanner werkt tot nu toe naar behoren, maar achteraf bezien had ik die scanner net zo goed op een normale manier kunnen kopen. Aanvankelijk leek het een koopje, maar vlak voor de deadline werd er steeds meer geboden en schoot de prijs omhoog. Uiteindelijk bleek mijn laatste bod toch een paar dollar hoger te liggen dan de rest. Ik ontving een felicitatiemailtje omdat ik de veiling 'gewonnen' had. 'Hoezo gewonnen?', dacht ik toen direct - 'ik heb dat apparaat toch van mijn eigen geld betaald?' Een dikke week later stond de postbode met de scanner voor de deur. Of ik ook nog even invoerbelasting wilde betalen. Waarmee het prijsvoordeel t.o.v. een Europese webwinkel definitief verdampt was.
rockhopper schreef:Nou heeft garmin wel een erg goede customer service, dus garantie is geen probleem,
Ook bij een erg goede customer service zal niet alles onder garantie vallen.
rockhopper schreef:Misschien is er het één en ander getest tijdens de kijkdag. Ik heb geen idee hoe dat verder werkt, of je dingen ook aan mag zetten of op fietsen mag zitten rijden
Kijken doe je met je ogen hé. Testritten zijn geen onderdeel van een veiling. Een bedrijf als BVA Auctions is fair en square, maar je bent wel zelf verantwoordelijk.
rockhopper schreef:Ik kan alleen hopen dat de bieder zijn bod intrekt (als dat überhaupt kan).
Nee, dat kan niet.
rockhopper schreef:Verder verwacht ik dat er zoals bij zoveel online veilingen er op het laatste moment nog wel biedingen komen die de koopjes voor veel particulieren net voor de neus wegtrekken.
Als je die Santos wil, hoef je alleen het laatste half uur te checken. Wel vantevoren voor jezelf beslissen wat je maximale bod zal zijn. BVA heeft er overigens het handje van om na last-minute biedingen, het bieden nog een tijdje door te laten gaan.
Peter_K schreef: BVA heeft er overigens het handje van om na last-minute biedingen, het bieden nog een tijdje door te laten gaan.
Na elk nieuw bod vlak voor sluitingstijd verlengt BVA automatisch de sluitingstijd met, ik meen, 5 minuten. Dat lijkt me ook heel redelijk. De voorlaatste bieder wordt dan niet op snelheid geklopt en heeft genoeg tijd om na te denken over een hoger bod. Zo gaat dat ook in een veilingzaal, waar de veilingmeester pas afhamert als de voorlaatste bieder het opgeeft.

Het heeft dus geen zin om met je hogere bod te wachten tot een seconde voor sluitingstijd. Het enige wat je daarmee bereikt is dat de tegenpartij, die al verwachtte het kavel toegewezen krijgen, het bloed onder de nagels vandaan wordt gehaald. Uit wraak blijven partijen dan vaak lang doorbieden. Psychologisch kun je beter snel een nieuw bod doen ; dat ontmoedigt de tegenpartij eerder.
Fiets is verkocht voor €2125 ex 16% veiling kosten.

Mario
Je vergeet nog de BTW à 21%. In totaal is de prijs voor de koper 2982,65 euro.

Dat is dus zo'n 800 euro goedkoper dan een nieuwe die je in iedere kleur kunt krijgen die je hebben wil, en een goede relatie met de dealer oplevert, die je in geval van garantie nodig hebt.

En dat is nog los van het feit dat je voor 2982,65 euro van andere merken hele mooie nieuwe fietsen kunt kopen.
@ Peter_K. Leg eens uit waarom je voor garantie een dealer nodig hebt. Zie ook https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-product

Zonder dealer zal het wel lastiger zijn om garantie te krijgen, maar de fabrikant blijft voor een nieuw product ook aansprakelijk voor gebreken.
Zoals heel wat keren in relatie tot Santos gemeld op dit forum, dien je voor garantie bij de dealer te zijn. Op de site van Santos komt het woord garantie niet eens voor.

Op zich biedt bijvoorbeeld Rohloff erg goede garantie, maar dat is niet standaard.

BVA levert zoals reeds gemeld de goederen zoals ze zijn. Bij een defecte levering heb je gewoon pech gehad.

Santos heeft op zich alleen verplichtingen jegens de fietsenzaak, maar die is dus failliet.

Het is zelfs mogelijk dat als je een fiets in reparatie hebt bij een zaak die failliet gaat, dat je dan je fiets kwijt bent.

https://www.businessinsider.nl/winkel-f ... als-klant/