Additionally, paste this code immediately after the opening tag: op slot? - Forum Wereldfietser

op slot?

Aangestoken door de vele verhalen hier en elders ga ik binnenkort ook eens een fietstochtje ondernemen (zie ook post elders op dit forum). Ik heb echter nog een praktische vraag: hoe zorg je ervoor dat je spullen niet gestolen worden wanneer je bvb. inkopen gaat doen, met andere woorden, hoe vermijd je dat je zakken van je fiets genomen worden of geopend worden?

Wat je kunt doen is van die kleine dunne staaldraad slotjes kopen van b.v. Abus. Werken met een cijferslot waarvan je de cijfer combinatie zelf kunt bepalen. Koop ze gewoon bij de ijzerhandel, want bij menig fietsenman koop je hetzelfde slotje voor €2,50 meer. Uitgerold zijn ze geloof ik 1 m lang. Schuif die door de handvatten van je tassen en dan door de stangen van je drager, en klik weer dicht. De tassen zijn nu niet meer afneembaar van je fiets. Voor kun je hem ook nog door je voorwiel steken en weer terug. Het is geen garantie maar het werkt tijd vertragend en drempel verhogend. Als de dief echt iets wil moet-ie minimaal een stevige tang met knipbek al bij zich hebben om je tas echt mee te willen nemen. Alle belangrijke spullen in je stuurtas, paspoort geld en aanverwante, en met een klik-fix systheem neem je die altijd met je mee, de supermarkt in, of waar je ook gaat. Wat dan overblijft wat gejat kan worden zit dan in de tassen die nog op je fiets zitten, dus als dat inhoudt dat dat alleen nog maar kleren reserveonderdelen en en slaapzak zijn, is het vervelend als die alsnog gejat worden, maar je geld en je mobiel zaten in je stuurtas dus je kunt alarm slaan. Plus dat de reisverzekering het waardeert dat je zo met de zaken bent omgegaan, als je later met je claim komt met dit verhaal erbij: Dat je het zo hebt ingericht dat er geen waardevolle zaken voor derden voor het grijpen lagen, maar alleen dat doorgezweete T-shirt :D wat je gisteren in die verzengende hitte gedragen hebt, en nog niet gewassen had. En daarnaast natuurlijk gewoon een goed fietsslot.