Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsnavigatie vraag - Forum Wereldfietser

Fietsnavigatie vraag

Hallo,
Ik weet dat hier al diverse onderwerpen over zijn geplaatst ( waarschijnlijk zal dit ook niet de laatste zijn..) maar ik heb nog niet kunnen vinden wat ik wil weten.
Ik ben een recreatieve fietser en wil dus zo makkelijk mogelijk de route kunnen fietsen.
De vraag die ik heb;
Ik ga in april een tocht maken van 600 km naar zuid Duitsland. Onderweg zal ik verblijven in B&B's.
1) Kan een navi een route van 600 km aan, of moet deze in etappes?
2) Stel dat ik de route volg die de navi aangeeft, maar ik wil naar het B&B aan het eind van de fietsdag. Moet ik dan de adressen van de B&B's als POI in de navi programmeren?
3) Als ik dan de volgende ochtend weer ga vertrekken, leidt de navi mij dan weer naar de oorspronkelijke route, of rekent hij dan weer een nieuwe route?
4) Ik twijfel tussen de Garmin Edge Touring en de MIO 310. Dit is overigens puur gevoel.
Gebruiksvriendelijkheid staat ook wel hoog in het vaandel en ben redelijk thuis op de PC, maar heb geen trek in diverse kunstjes om een route/track/waypoints met allerlei programma's te moeten laden, omzetten etc.

Wellicht kan iemand me hier helderheid in verschaffen, dan wel een mening. Bedankt alvast voor de reacties.

Gr. Dennis
Zelf gebruik ik de Garmin eTrex 35 Touch. Ben er erg tevreden over.
Deze kan fietsroutes berekenen van pakweg 50 km die dan redelijk goed lopen. Een track is helemaal geen probleem, deze mag heel lang zijn.
Hij kon in ieder geval een track van 2000 km prima in 1 keer opslaan, is redelijk gebruiksvriendelijk en goed afleesbaar.
Hij kan op adressen en Points of intrest zoeken zonder dat ze voorgeprogrammeerd zijn.
Je ziet de volgende ochtend de track weer staan, je zet een speld naar het dichtsbijzijnde punt en laat hem een route erheen berekenen. Eenmaal gearriveerd, activeer je weer de track en je kan weer op weg.
Alles heeft voor-en nadelen. Ik ga ze hier niet allemaal opsommen, maar batterijverbruik is bv redelijk groot.
Een voordeel is vind ik dat je er OpenStreetMap kaarten kan bijladen, maar dat hoeft niet voor mij want de TopoActivekaarten van heel Europa staan er al op en zijn prima. Marokko heb ik er bv gratis opgezet voor volgende vakantie.
De eTrex 25 Touch is ook een prima toestel.
Ik heb een bundel genomen met oplader en oplaadbare batterijen, en extra kaartmateriaal voor adressen.
Het is een klein, intuïtief en modern toestel, geschikt voor geocatchen, fietsen, wandelen, ... Ik heb heel lang vergeleken met andere toestellen en apps, en deze kwam er bij mij als beste uit. Als je zoekt op internet vind je ook veel problemen die nu opgelost zijn, dus laat je niet te erg afschrikken en probeer er eentje te vinden die je een dagje kan testen.
Dank je wel voor je reactie en inderdaad zijn er zoveel verschillende fora en reviews. Iedereen heeft toch zijn eigen voorkeur en bevindingen.
Het kunnen uitproberen is wellicht de beste manier om erachter te komen wat je het beste ligt. Bedankt voor je toelichting.
Er staan flink wat hotels op de OpenFietsMap, er is echter ook een lijst met fietsvriendelijke B&B's en hotels van de Duitse fietsersbond, Bett+Bike. In diverse formaten leveren zij POI's voor in een GPS. Het is wel te hopen dat ze eerdaags met een nieuwe lijst komen,

Die lijst kun je hier vinden:
http://www.bettundbike.de/service/alle- ... e-als-pois

Voor Garmin GPS-en is het makkelijkste om deze twee te downloaden:
http://www.bettundbike.de/files/2/27/39 ... 2016-1.gpi
http://www.bettundbike.de/files/2/27/39 ... 2016-1.gpi
Respectievelijk voor Duitsland en andere Europese landen. Die laatste bevat niet zoveel overnachtingsadressen.

Deze poi-bestanden kun je rechtstreeks met een bestandsmanager kopiëren naar de map \Garmin\POI op je GPS. "/Volumes/GARMIN/Garmin/POI/" voor Mac-gebruikers.

Er is ook een smartphone App zie ik en die is in december 2016 bijgewerkt, of dat voor de App of de gegevens geldt durf ik niet te zeggen.
http://www.bettundbike.de/app/app
Dank je wel Frank, ga alles even doorkijken en zal er vast uitkomen met de meegestuurde info.