Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies zadelbreedte B17 Brooks - Forum Wereldfietser

Advies zadelbreedte B17 Brooks

In verband met mijn fietsvakantie (ca. 80 km per dag) wil ik voor mijn Koga roadspeed de juiste maat van Brooks B17  fietszadel aanschaffen. De afstand tussen de kern van mijn zitbotjes is 9 cm. Mijn fietshouding is half voorovergebogen (half sportief). Welk type ( breedte) Brookszadel adviseren jullie mij (man 65) ?
9 cm afstand tussen je zitbotjes lijkt wel erg weinig... Weet je zeker dat je goed hebt gemeten? Bij 9 cm en een redelijk sportieve houding kun je in elk geval een (erg) smal zadel nemen.
Mjah kijk, bij leren Brooks zadels is echt te smal redelijk onplezierig omdat je dan op de metalen rand zit. Te breed heeft voor zover ik weet zien geen problemen van een dergelijke orde. Te smal lijkt me (veel) erger dan te breed. Met zo'n 45 graden voorover lijkt me een B17 een veilige keuze.

Wel heb je dan natuurlijk de Flyer (geveerd) en de Imperial (met uitsparing in het midden) en de Special (koperen nagels en misschien ook wel dikker leer). Dit zijn varianten op de B17.
Als je redelijk sportief zit is een Imperial wel handig, omdat je dan sneller last kan krijgen van je perineum. Als je echt een zitbotafstand van 9cm hebt kan je ook voor de Narrow versie gaan.
Uitproberen, zou ik zeggen.
wimmo17 schreef:9 cm afstand tussen je zitbotjes lijkt wel erg weinig... Weet je zeker dat je goed hebt gemeten?
Zie hier hoe je dat snel vast kunt stellen.
Dank voor jullie reacties. Heb nu een B17 standaard aangeschaft. Ga de rit met vertrouwen tegemoet!
Veel succes ermee!

Zit er nu teveel druk op het perineum, probeer dan of het iets verder voorover gekanteld beter zit. Zadelpennen die traploos in hoek verstelbaar zijn hebben hierom sterk mijn voorkeur.