Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie heeft recent de Oranjeroute gereden? - Forum Wereldfietser

Wie heeft recent de Oranjeroute gereden?

Heeft iemand recent de Bikeline Oranjeroute van Nassau naar Bad Arolsen (D) gereden?
Het boekje is bij de uitgever uit het het assortiment gehaald en de beschikbare druk die nog te koop is stamt uit 2007!
Ik vroeg mij af of op basis van het boekje uit 2007 de route nog te rijden is.

Frans
an je geen gebruik maken vban de site? http://www.germany.travel/nl/ms/oranjer ... route.html
Ja, die website ken ik, maar daar staat geen gedetailleerde routeinformatie oid op, vandaar dat ik de route mbv het bikelineboekje wil rijden.
Oh ja ik zie wat je bedoelt. Heb veen naar het boekje gekeken maar er zal toch niet zoveel veranderd zijn? Qua bezienswaardigheden bedoel ik? De route kan je nakijken op de kaart etc. Wanneer ga je die route fietsen? Ik ben heel benieuwd want ik keek er ook al eens naar om te doen. Maar ik vond het lastig omdat het geen out and back route is :-( Ik heb liever een rondje :-)
Ik dacht dat er misschien in de loop van de jaren misschien wel veel veranderd was, zeker omdat het boekje door Bikeline niet meer gemaakt wordt. Ik vind dit een aantrekkelijke route, beetje klimmen, mooi tripje voor een paar dagen en heen- en terugreis is redelijk goed te doen met de trein.
De route is op openstreetmap.org beschikbaar en makkelijk te vinden met cycling.waymarkedtrails.org:

https://cycling.waymarkedtrails.org/#ro ... 844!8.4403

Hier kan je ook de GPS track downloaden.
Ik denk dat het Frans meer om de beschrijvingen gaat en wat er allemaal te zien is? de GPS route is overal wel te vinden dacht ik
Max2015 schreef:Ik denk dat het Frans meer om de beschrijvingen gaat en wat er allemaal te zien is? de GPS route is overal wel te vinden dacht ik
Ja, nog even de thread doorgelezen en schijnbaar de eerste keer verkeerd opgevat.
Even verder gezocht op het Internet en er is een aardige .pdf:

Flyer Oranierroute.pdf

Hoewel de naam zegt "flyer" is het redelijke uitgebreide toeristische beschrijving en "Hotels und Unterkünfte".

De route gebruikt de Duits Radfernwegen R6, R7 en R8, misschien is op die manier meer recenter informatie verkrijgbaar.
Interessant en nu zie ik ineens een rondje als route? Huh? Ik ga gauw eens even kijken :-) Oh, nee toch alleen die Duitse etappes. Ik vond het al zo ver :-)
Ik wist niet dat het traject Nassa-Bad Arolsen deel uitmaakte van een langere route die zo te zien nog steeds bestaat. Dus zeer waarschijnlijk is het eerder genoemde deel nog goed te rijden.