Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat is lastig. Lange reisroute met lussen. Veel overstappen. Verbindingen die niet goed op elkaar aansluiten.pietje m schreef:Wie heeft er tips om met het openbaar vervoer van La Rochelle naar Quistreham te reizen of visa versa?
Bij nader inzien (en nakijken door Bremen Frankfurt/M via bahn.de als vergelijk te nemen) inderdaad gelijkaardig in prijs. Blijft alleen de reismogelijkheden als bezwaar (06h22 en voornoemde vertrektijd uit La Rochelle) waar de Deutsche Bahn elk uur een verbinding aanbied.Pedalero schreef:Zo duur is dat toch ook weer niet? Het is wel een afstand van 400 km.
Helaas kun je de treinverbindingen in Duitsland en Frankrijk niet met elkaar vergelijken. Op diverse trajecten in Frankrijk rijdt slechts een paar treinen per dag. Op de radiaalverbindingen van en naar Parijs is het over het algemeen redelijk, zoals Parijs-Caen en La Rochelle-Parijs.aandegracht schreef:Bij nader inzien (en nakijken door Bremen Frankfurt/M via bahn.de als vergelijk te nemen) inderdaad gelijkaardig in prijs. Blijft alleen de reismogelijkheden als bezwaar (06h22 en voornoemde vertrektijd uit La Rochelle) waar de Deutsche Bahn elk uur een verbinding aanbied.Pedalero schreef:Zo duur is dat toch ook weer niet? Het is wel een afstand van 400 km.
Afgelopen weken heb ik deze route gereden van noord naar zuid. Het is een leuke route die mooie fietspaden combineert met hele rustige weggetjes met nauwelijks autoverkeer. Aan het begin en tegen het einde van de route zijn er wel wat kleine klimmetjes en afdalingen die echter nooit lang zijn. Veel groene weiden met koeien en ouwe eikenbomen en regelmatig kleine franse dorpjes met oude kerkjes en lieve huisjes en ook regelmatig wat kastelen langs de route. Ook een flink stuk jaagpad langs een rivier. Er zaten wel wat stukjes tussen die niet overdreven boeiend waren maar als geheel zeker een leuke route om eens te rijden. Wegwijzering is ook goed te noemen hoewel ik wel eens fout ben gereden, dan heb ik niet opgelet of het bordje was verdwenen dus een gpx meenemen is wel aan te raden. Campingprijzen op de route varieerden van 3,5 tot zo'n 16 euro voor 1 fietser met tent voor 1 nacht. De route heeft me ook ideeen opgeleverd om nog eens vaker in Frankrijk te gaan fietsen.koert siepel schreef:op deze Franse site veel informatie en ook de GPS track.
https://www.lavelofrancette.com/
ik heb al eens om ervaringen gevraagd op het forum, maar geen response.
wij zijn van plan de route deze zomer ook te fietsen als onderdeel van een ronde Noord Frankrijk
mooiVoor de beeldvorming en/of liefhebbers van plaatjes kijken heb ik een fotoverslag online gezet:
http://waarbenjenu.rele.be/francette/index.html
Klik op een geel labeltje voor dagstatistieken en een link naar de foto's.