Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ombouw fiets naar rohloff - Forum Wereldfietser

ombouw fiets naar rohloff

Hallo

Ik wil mijn huidige fiets, een 26 inch Giant, laten ombouwen met een rohloff naaf.

Ik was eerst bij Hans struikfietsen en die vertelde mij dat ik beter naar Bike4travel kon gaan, omdat deze goedkoper is. Wel sportief van ze.

Mijn vraag is: wat is beter een interne of externe schakel box?
Ook om zelf kabels te vervangen.

Mario
Gezien dat jouw fiets waarschijnlijk geen kabelstoppers heeft voor de kabels, zou ik de externe box pakken, is wel een modificatie die ik voor mijn Giant ook zou overwegen, leuk!
Bij intern lopen de kabels geloof ik via de rem.
Daar kun je een kabelstopper op zetten idd. Ik weet ook niet wat je voorkeur heeft, mijn voorkeur zou uitgaan van het gemak van de externe box en de kwetsbaarheid daarvan ivb uitsteken neem ik dan op de koop toe.
ha Mario, ik zou ook vooral bij ze langsgaan en het met hen bespreken. ze zijn (vind ik :roll: ) heel behulpzaam en de werkplaats is niet duur: laatst voor 50 euro een nieuw balhoofdstel in een fiets laten zetten: én oude eruit én nieuwe er in én het balhoofdstel: top!
en het is best leuk als dé Elmar himself aan je fiets werkt :)
het is nu even code oranje, maar daarna zou ik zeggen : gaan!
groet! hoogframe
Ik was gisteren in de middag bij Hans struik toen een medewerker mij vertelde, dat hij nog een Santos cco3 te koop had met r-naaf. Hij heeft er 2000 km mee gefietst en vraag er 650 euro voor.

Mario
supermario schreef:Ik was gisteren in de middag bij Hans struik toen een medewerker mij vertelde, dat hij nog een Santos cco3 te koop had met r-naaf. Hij heeft er 2000 km mee gefietst en vraag er 650 euro voor.
Wat wil je daarmee zeggen?
Mario wil graag dat wij voor hem kiezen. :lol:
Misschien heb jij ervaring met die fiets. Ik niet.

Mario
Santos cco3 is waarschijnlijk scc03?
Dat is een mountainbike. Heeft waarschijnlijk een verende voorvork
En zit al een mountainbike. Dus redelijk sportief

Heeft wel als het goed is punten om een bagagedrager ed op vast te zetten.
En een vaste voorvork is natuurlijk ook zo geplaatst
klopt, die is het.

Hij vertelde inderdaad dat die fiets een geveerde voor vork heeft.

Ga eind van de maand kijken of het was is. Er zijn wel speciale tubus dragers voor geveerde vorken.

Mario