Dag Wimmo17,
Ik begrijp heel goed dat je (of je kennis in dit geval) op zoek bent naar een fiets die geen rib uit je lijf kost. Probeer echter eerst eens in beeld te krijgen waar je de fiets vooral voor gaat gebruiken. Op basis van de in de link vermelde specs krijg ik namelijk het vermoeden dat het hier een fiets betreft waar je een hoop plezier aan kan beleven als het gaat om tochten met niet al te veel bepakking over gebaande paden.
Mocht je van plan zijn de fiets zwaarder te belasten, ga dan in eerste instantie eens kijken of de velgen / spaken toegerust zijn op hun taak. Kan ik in overzichtje en op foto niet zien. Als dat in orde is, ben je al een eind op weg. Ook heb ik eerlijkgezegd niet heel veel fiducie in de stabiliteit van de achterdrager op de foto, als je er een paar goed gevulde tassen aan hangt.
Verder is het vooral belangrijk dat je comfortabel zit en je lekker voelt op de fiets. Eerst eens een flink stuk op fietsen alvorens tot aankoop over te gaan.
Ik trap hier de ene open deur na de andere in. Als je wat meer de diepte in wil, dan horen we het wel. Er zijn namelijk nog tientallen zaken die het verdienen om ze eens goed onder de loep te nemen. Kijk eerst nog eens even naar eerdere topics over aankoop van een vakantiefiets op dit forum.
En tot slot: Er zijn heel veel mooie fietsen te koop. Een nieuwe Rohloff-fiets tegen een zachte prijs is niet zaligmakend. Kijk anders eens naar een goede gebruikte fiets. Er is genoeg te vinden. Voor hetzelfde geld vind je een fiets met de naaf die je graag wil (prima keuze), met daarnaast een wat meer "heavy-duty" opbouw / afmontage. Succes ermee.