Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Grootte van de achtertassen. - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Grootte van de achtertassen.

Ik heb de webshop een mailtje gestuurd en kreeg direct antwoord. Ze verontschuldigde zich en hebben vandaag een tas met beige riempjes toe gestuurd :) De tas met de zwarte riempjes hoefde ik niet terug te sturen maar die wordt de 27e door iemand (ik denk iemand van de post ofzo) opgehaald. Even afwachten dus , ik denk niet dat ik hem morgen al binnen heb. De post draait overuren deze dagen en Zondag en Maandag wordt ook niet bezorgd.

Passen er geen 2 fietsen in de binnentent van de Wickiup4 ? Die tent is echt groot. Een klein eenpersoonstentje en een goed slot is ook een optie.... alleen is er dan maar een slot waarmee ik m'n fiets durf vast te zetten en dat is de Abus Granit Extreme ART5 kettingslot en die weegt net geen 7 kilo. Die krijg je niet met een betonschaar open , alleen met een flex. En dat hoor je.

Fietsverzekering vind ik zonde geld omdat ik 2 vrij dure fietsen heb. Die moeten dan beide verzekerd worden. Dan geef ik liever 300€ uit aan een dik kettingslot. Ook omdat mijn fietsen eigenlijk niet gestolen kunnen worden. Ik zet ze nergens neer nml en ze staan thuis niet in een berging maar in een van m'n slaapkamers.
Zag dat de Vaude chapel ook weer geleverd word is dat geen optie mbt de fietsen binnenzetten?
Dennis1987 schreef: Passen er geen 2 fietsen in de binnentent van de Wickiup4 ? Die tent is echt groot.
Je wilt twee fietsen in een binnentent zetten? :D

Dat moet je natuurlijk niet doen. Fietsen worden vies en nat. Daarbij zal de tent vrijwel direct beschadigd raken.

De Wickiup 4 is erg ruim. Er passen twee fietsen in, maar dan houd je geen leefruimte meer over. Vergeet niet dat een tipi schuin aflopende wanden heeft. Helemaal in de hoeken zitten of liggen kan niet of gaat lastig vanwege de beperkte hoofdruimte.

Geweldige tent verder hoor, maar niet om je fiets in te stallen. Dan zijn er betere opties.
Een klein eenpersoonstentje en een goed slot is ook een optie.... alleen is er dan maar een slot waarmee ik m'n fiets durf vast te zetten en dat is de Abus Granit Extreme ART5 kettingslot en die weegt net geen 7 kilo. Die krijg je niet met een betonschaar open , alleen met een flex. En dat hoor je.
Een goed ketting- of beugelslot (evt. extra alarmslot) volstaat. Die hebben ze echt niet zo maar open. Bovendien hoor je het ook wel als ze met je fiets bezig zijn, zeker wanneer je een kettingslot hebt.
Fietsverzekering vind ik zonde geld omdat ik 2 vrij dure fietsen heb. Die moeten dan beide verzekerd worden. Dan geef ik liever 300€ uit aan een dik kettingslot. Ook omdat mijn fietsen eigenlijk niet gestolen kunnen worden. Ik zet ze nergens neer nml en ze staan thuis niet in een berging maar in een van m'n slaapkamers.
Dat mag. Maar wellicht geeft het je ook wat meer rust.
Fietsen IN de tent zetten doet me denken aan stereotype Belgische huizen. Die hebben typisch aardig wat slaapkamers:
* Ouderslaapkamer van 18 m2
* Kindslaapkamer A van 10 m2
* Kindslaapkamer B van 8 m2
* Kindslaapkamer C van 6 m2
* Een dubbele slaapkamer voor de auto's van 45 m2.
DennisM schreef: Je wilt twee fietsen in een binnentent zetten? :D
Dat moet je natuurlijk niet doen. Fietsen worden vies en nat. Daarbij zal de tent vrijwel direct beschadigd raken.

Een goed ketting- of beugelslot (evt. extra alarmslot) volstaat. Die hebben ze echt niet zo maar open. Bovendien hoor je het ook wel als ze met je fiets bezig zijn, zeker wanneer je een kettingslot hebt.
Ieder zijn ding toch? Sommige slapen met oordopjes, slaappillen of zijn slechthorend of doof. Soms kun je de omgeving niet vertrouwen. Of hou je teveel van je fiets. Of heb je slechte ervaringen, wil je geen zware sloten meeslepen of kun je geen zware sloten meenemen omdat je bikepackend over bergpaadjes balanceert. Of het vriest zo hard dat het slot toch gaat bevriezen (heel leuk als je daar achterkomt als ie al op slot staat). Of je vindt het gezellig samen met je fiets in je tent of je wilt het gewoon anders doen omdat het mogelijk is. En zo kun je nog wel ff doorgaan ..

Ik had pas ook de fiets in de tent, ging prima. Gewoon in de voortent, plat liggend, wel ff het voorwiel eruit want het is een fatbike dus een flinke jongen. Maar voorwiel eruit is een halve minuut werk dus no problem. Het leuke was dat ik de volgende ochtend op een sneeuwvrije fiets kon springen want die nacht had het een paar dm gesneeuwd. En er was ook geen dikke ijsvorming op de draaiende onderdelen, dus lang leve de tent waar de fiets in kan! 8)

Dennis had hier al een fiets-in-tent topic, met genoeg voorbeelden van tentjes waar een fiets in past.

Ontopic: mooie tassen Dennis, staat erg mooi op de Farley! Veel plezier ermee! :)
Yopie schreef:Ieder zijn ding toch?
Tuurlijk, maar het is op dit forum gebleken dat de meeste mensen die beginnen met fietsvakanties en denken dat ze de fiets in de tent willen zetten dat vrij snel niet meer doen.

Dat jij je fiets een nachtje in de voortent hebt gelegd lijkt me best een goed idee, maar ik denk dat jouw situaties ( 8) ) toch ietwat afwijken van waar het in deze discussie over gaat:
Dennis1987 schreef:Ik wil een fietsvakantie in Nederland gaan doen. 1 hooguit 2 weken camperen in de Veluwe.
Leon schreef:Dat jij je fiets een nachtje in de voortent hebt gelegd lijkt me best een goed idee, maar ik denk dat jouw situaties ( 8) ) toch ietwat afwijken van waar het in deze discussie over gaat
Ik geef voorbeelden waar het fijn/handig is als je de fiets in de tent kunt leggen. Dit als reactie op DennisM zijn 'Dat moet je natuurlijk niet doen.'
Yopie schreef: Ieder zijn ding toch? Sommige slapen met oordopjes, slaappillen of zijn slechthorend of doof. Soms kun je de omgeving niet vertrouwen. Of hou je teveel van je fiets. Of heb je slechte ervaringen, wil je geen zware sloten meeslepen of kun je geen zware sloten meenemen omdat je bikepackend over bergpaadjes balanceert. Of het vriest zo hard dat het slot toch gaat bevriezen (heel leuk als je daar achterkomt als ie al op slot staat). Of je vindt het gezellig samen met je fiets in je tent of je wilt het gewoon anders doen omdat het mogelijk is. En zo kun je nog wel ff doorgaan ..
Een fiets is een gebruiksvoorwerp. Zeker een fatbike. Door te reizen met een fiets, zal hij slijten en beschadigen. Hij kan zelfs gejat worden. Dat is realiteit. Als je dat niet wilt, moet je het volgens mij gewoon niet doen. Geeft alleen maar stress.

Neem voorzorgsmaatregelen. Goed slot mee, misschien een alarm. Eventueel verzekeren. En dan fietsen, nait soezen.

Wat zou jij Dennis adviseren Yopie?
Ik had pas ook de fiets in de tent, ging prima. Gewoon in de voortent, plat liggend, wel ff het voorwiel eruit want het is een fatbike dus een flinke jongen. Maar voorwiel eruit is een halve minuut werk dus no problem. Het leuke was dat ik de volgende ochtend op een sneeuwvrije fiets kon springen want die nacht had het een paar dm gesneeuwd. En er was ook geen dikke ijsvorming op de draaiende onderdelen, dus lang leve de tent waar de fiets in kan! 8)
Zeker Yopie, Sterker, vooral lekker je eigen kop volgen. Doe ik ook. Maar op het moment dat iemand een tent van 600 euro wil kopen, in de veronderstelling dat je er twee fietsen in kan stallen, is (overigens goedbedoeld) advies wel op z'n plaats. Het kan gewoon niet. Punt. Je binnentent gaat naar de kloten. In het voorportaal is een ander verhaal, maar die heeft de Wickiup niet of nauwelijks. Dan moet je een andere tent nemen, zeker als er twee fietsen in moeten passen.
[off topic]
DennisM schreef:In het voorportaal is een ander verhaal, maar die heeft de Wickiup niet of nauwelijks. Dan moet je een andere tent nemen, zeker als er twee fietsen in
moeten passen.
De Wickiup wordt tegenwoordig zonder binnentent geleverd, dus andere Dennis zou een kleinere binnentent kunnen kiezen dan de standaard. Er is ook een halve 2p. binnentent ipv de 4p dan heb je de halve tent als voorportaal. En mocht ie alleen reizen dan is een 1p binnententje voor weinig geld te koop, kan die er wel 3 fietsen in stallen. :wink:
Kortom zo'n tipi is erg flexibel en weegt weinig, kan je alle kanten op, lijkt mij een prima keus.
[/off topic]
De tas is net gekomen.

Afbeelding

Afbeelding


Hier staat een revieuw over deze Brooks tassen.
http://thenextchallenge.org/brooks-land ... rs-review/



Bedankt voor jullie goedbedoelde adviezen :) @DennisM het klopt wel dat een (vakantie)fiets een gebruiksvoorwerp is maar ik ben er super zuinig op en wil hem zo min mogelijk beschadigen. En er is eens bij mij ingebroken thuis en toen is er duur spul gestolen en daar heb ik me echt lang slecht over gevoeld... en ik wil niet dat m'n fiets ook nog gestolen wordt. Dus daarom wil ik hem in de tent zetten of gewoon een dik kettingslot en een klein eenpersoons tunneltentje.
DennisM schreef:Een fiets is een gebruiksvoorwerp.
Voor jou en mij maar niet voor iedereen.