Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Omvormer verbinden aan Stekkerloos SON SL - Forum Wereldfietser

Omvormer verbinden aan Stekkerloos SON SL

Na de diefstal van mij Koga van 1.5 maanden geleden een de tussenkomst van de verzekering ben ik nu eigenaar van een Santos.
Bij de Koga gebruikte ik e-werk omvormer verbonden direct aan de SON stekkers voor de opladen van GSM/GPS en het deed prima. Nu hebt de Santos stekkerloos Son naafdynamo en ik ben niet helemaal uit wat de meest efficiënte en elegante manier is om de verbinding met de naafdynamo te realiseren?

Hebt iemand al en ervaring/idee/oplossing om mee te delen?

Alvast bedankt voor jullie reacties
Er is denk ik maar 1 mogelijkheid en dat is heel voorzichtig om te beginnen op de enig mogelijke plek, daar waar de draad uit het frame komt, een verbinding maken met piggyback stek(k)ers. Als ook het achterlicht gevoed wordt door de dynamo kun je kijken of je op een ander punt de stroom af kan tappen. Dat het een lastig klusje wordt lijkt me duidelijk.

SON heeft zie ik wel losse bedradingssetjes in de catalogus staan voor het geval het toch mis gaat, ook dat wordt denk wel een gepriegel om het weer goed te krijgen.
Ik zou gewoon eens bij Santos vragen of ze hier over nagedacht hebben, of een oplossing hebben.
Grum schreef:Na de diefstal van mij Koga van 1.5 maanden geleden een de tussenkomst van de verzekering ben ik nu eigenaar van een Santos.
Bij de Koga gebruikte ik e-werk omvormer verbonden direct aan de SON stekkers voor de opladen van GSM/GPS en het deed prima. Nu hebt de Santos stekkerloos Son naafdynamo en ik ben niet helemaal uit wat de meest efficiënte en elegante manier is om de verbinding met de naafdynamo te realiseren?

Hebt iemand al en ervaring/idee/oplossing om mee te delen?

Alvast bedankt voor jullie reacties
Ja, ik heb de draad door de voorvork geleid en een verbinding gemaakt in het balhoofd. Zoek even naar mijn topic. Zit nu op een mobiel te typen, dat werkt niet lekker.
ericplan schreef: Ja, ik heb de draad door de voorvork geleid en een verbinding gemaakt in het balhoofd. Zoek even naar mijn topic
Bedankt Eric! Heb je post gevonden. Kan je concept zeker gebruiken!
_Peter_ schreef: Ik zou gewoon eens bij Santos vragen of ze hier over nagedacht hebben, of een oplossing hebben.
Bedankt voor je reactie Peter. Heb ook een mailtje naar Santos gestuurd met de vraag. Ben benieuwd of ze meer tips hebben.
Concept is niet van Santos maar van Son. En men maakt gebruik van een geïsoleerd contact in de vorkpad. De andere pad fungeert als tweede (massa)contact. Om je e-werk te voeden moet je dus ook ergens een massacontact maken. Door het in de vorkbuis en de stuurbuis te houden is dat niet moeilijk en bovendien kan het star gemaakt worden, de stuurbuis draait immers mee met je stuurbeweging. Dit in tegenstelling tot een draad buitenom, waar altijd extra ruimte in moet.

Keus voor een stekkerverbinding in de klickfix is vooral om kortsluiting te vermijden. Bij alle standaardstekkertjes, zoals b.v. bij de voedingskabel van een laptop zitten m.i. de contacten veel te dicht bij elkaar voor gebruik in vocht of regen. Maar twee banaanstekkertjes in de stuurplug moet ook wel kunnen.