Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hammerite op stalen frame - Forum Wereldfietser

Hammerite op stalen frame

Hallo allemaal,

Ik ben een fiets aan het veranderen tot een lange-reisfiets en heb hier vele nuttige tips gelezen.

Ik heb nu de fiets geverfd met Hammerite en plaats hier een linkje zodat , als er iemand over denkt ook zoiets te doen, dan heeft hij hier een paar reverentie foto's.

Het was mijn bedoeling de fiets er niet te nieuw, duur, of hi-tech etc. uit te laten zien, ik wilde een onopvallende fiets, vandaar de discrete kleur, Ook iets handiger bij wild kamperen.

Dus, als iemand erover denkt z'n fiets te verfen: hier een voorbeeld:

http://colemanohio.weebly.com/hammerite ... frame.html
pete schreef:Het was mijn bedoeling de fiets er niet te nieuw, duur, of hi-tech etc. uit te laten zien,
Dat is uitstekend gelukt!
Leon schreef:
pete schreef:Het was mijn bedoeling de fiets er niet te nieuw, duur, of hi-tech etc. uit te laten zien,
Dat is uitstekend gelukt!

Ha ha, uitstekend. Om hem nog minder interessant te maken voor eventuele dieven zal ik er ook nog een paar stukken Ducttape opdoen, om het zadel bijv. of van die plastic riempjes 'tight locks' om de rem- en schakel kabels . Een paar kitsh stickers op het frame en klaar,
Maar de kleur vind ik wel erg mooi. Als de kleuren beschikbaar waren geweest op de momenten dat ik mijn diverse fietsen heb gekocht had ik deze kleur vast overwogen.
Leon schreef:Maar de kleur vind ik wel erg mooi. Als de kleuren beschikbaar waren geweest op de momenten dat ik mijn diverse fietsen heb gekocht had ik deze kleur vast overwogen.
Inderdaad een mooie bruine kleur. Die oude vale zwarte kleur was het niet echt...
mooi project! ze hebben ook heel mooi boswachtergroen! :D

ik gebruik ook wel eens Hammerite om een frame op te knappen. de ribbelige hamerslagstructuur vind ik niet storend, zelfs wel mooi. en het is een taaie lak.
de overgangen naar delen van het frame met de originele verf zijn bij mij nooit zo mooi door het dikteverschil met deze verf.

wat voor mij ook werkt is de kleur een tint donkerder te kiezen dan de goede stukken van het frame (waar de originele verf blijft zitten): zo valt de nieuwe verf het minste op. lichter steekt meer af.

groet! hoogframe