Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietskaartje blijft 6,10 euro - Forum Wereldfietser

fietskaartje blijft 6,10 euro

Volgend jaar gaan tarieven voor de trein ligt omhoog. De prijs voor een binnenlands fietskaartje blijft echter 6,10 euro.
Nu nog meer ruimte, dan bieden ze écht iets voor de fietser.

Laten we een voorbeeld aan Duitsland nemen. 'Treinen' is in Duitsland een zaligheid. Een halve wagon met ruimte voor je fiets. In ons zogenaamd 'Nederland - fietsland', sta je met de fiets op een tussenstukje, waar net ruimte is voor misschien twee fietsen...... :( Ach... jullie kennen het wel.
hnklmn schreef:Nu nog meer ruimte, dan bieden ze écht iets voor de fietser.

Laten we een voorbeeld aan Duitsland nemen. 'Treinen' is in Duitsland een zaligheid. Een halve wagon met ruimte voor je fiets. In ons zogenaamd 'Nederland - fietsland', sta je met de fiets op een tussenstukje, waar net ruimte is voor misschien twee fietsen...... :( Ach... jullie kennen het wel.
Ach, ideaal is het niet. Maar toch ooit gelukt om met wat vrienden 6 racefietsen kwijt te kunnen :p. Maar dan toch net even wat anders dan bij de oosterburen.

Maar moet natuurlijk wel gezegd worden dat de OV fiets een makkelijk alternatief is hier.
Soms is het wat proppen :D . Op weg naar huis na een WF-weekend.
stef.l schreef:Maar moet natuurlijk wel gezegd worden dat de OV fiets een makkelijk alternatief is hier.
Wel makkelijk, maar na een kilometer of 25 is het comfortabelste er wel af. Een NS app die doet alsof hij je vertelt hoe veel fietsen er nog op een locatie beschikbaar zijn, maar er in werkelijkheid regelmatig flink naast zit, is ook een spijtig detail.
hnklmn schreef:Nu nog meer ruimte, dan bieden ze écht iets voor de fietser.

Laten we een voorbeeld aan Duitsland nemen. 'Treinen' is in Duitsland een zaligheid. Een halve wagon met ruimte voor je fiets.
Zoals deze hier? Het is een EC-trein van DB, die van Klagenfurt naar Düsseldorf reed. Achter de glazen tussenwand comfortabele vliegtuigstoelen. Vlak achter mij een gelijksoortige glazen wand van de treinmachinist in zijn cabine. Het was een zogenaamde stuurstandrijtuig, want de locomotief zat helemaal aan de andere kant van de trein, die dus duwde.
Maarre.... bij de vermaledijde ICE zou ik het halve interieur van één wagon wel graag zien wegslopen voor fietsen!

Afbeelding
Afbeelding

Nou Martin, dit is de nieuwe ICE 4 van de DB, met 8 fietsplaatsen.
Deze treinen gaan langzamerhand instromen vanaf volgend jaar.
Waarschijnlijk gaan ze de treinen naar Berlijn vervangen, maar voorlopig nog alleen in Duitsland zelf.

grt Hans
De EC-trein is helaas wel veel duurder dan de gisteren opgeheven CNL. Voor de CNL betaalde ik € 79,– (inclusief vanaf station Groningen) naar Salzburg, plus € 12,– voor de fiets. Voorts moest ik nog € 7,– extra bijbetalen voor de fiets van München naar Salzburg. De EC kostte mij van Bad Gastein tot Groningen € 193,– plus € 12,– voor de fiets. En bovendien moest ik tandenknarsend van Oberhausen naar Nijmegen fietsen, omdat er geen treinen over de grens gingen waar je fiets mee kon!
Hieronder drie filmpjes (datum 27 juni 2016):

https://www.youtube.com/watch?v=XJnUtauQcDo
(onderweg van Salzburg naar München)

https://www.youtube.com/watch?v=eDs2CiqROl4
(Hohenzollernbrücke Köln)

https://www.youtube.com/watch?v=FfQNN8k-N3U
(kort voor het uitstappen in Düsseldorf, daarom is de trein bijna leeg)
Awel, nog altijd beter dan op zijn Pakistaans :) :

https://d.ibtimes.co.uk/en/full/1448024 ... y-2015.jpg
Martin,

Als je nu een kaartje voor maart koopt kost het maar 40 euro, als je de CNL laat boekt is het ook duur.Wel een rotsysteem voor spontane beslissers.

Bert
Bert van Sprang schreef:Martin,

Als je nu een kaartje voor maart koopt kost het maar 40 euro, als je de CNL laat boekt is het ook duur.Wel een rotsysteem voor spontane beslissers.

Bert
Heb ik ook eraan gedacht, maar het heeft me wel wat tijd gekost om m'n vrouw zover te krijgen van m'n fietsplannen. Zij vind het altijd niet prettig om een weekje of zo alleen thuis te zijn. Ik hou heel echt van haar, maar ik wil ook lekker op fietsavontuur.
De boeking van de CNL vond plaats op 8 april 2016, de trein vertrok op 24 juni van dat jaar.
Het ticket van de 'dure' EC-trein heb ik onverwachts gekocht op het station van Bad Gastein, ruim een kwartier voor de vertrektijd! Dit omdat ik m'n fietstocht via de Vršič-pas naar Ljubljana in Slovenië moest afbreken, omdat ik verrekte pijn kreeg in m'n rechterheup (bursitis). Tot vandaag de dag heb ik er nog steeds last van en slaap vrij slecht. In de keuken staat een grote pot paracetamol. Mijn fiets heb ik het afgelopen halfjaar dan ook erg weinig gebruikt (schande). Maar goed dat ik nu al met pensioen ben, kan ik lekker rustig thuis zitten zonder ziekmelding op m'n werk....