Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Shimano stapt van cup and cone lagers af OF TOCH NIET? - Forum Wereldfietser

Shimano stapt van cup and cone lagers af OF TOCH NIET?

Sinds kort is er een nieuwe groep naven van Shimano op de markt, voorzien van industrielagers. Geen cups en conussen meer dus: https://www.rosebikes.nl/artikel/shiman ... aid:810523
Deze vallen onder de Acera-groep en daaronder. Waarvan acte.
Dat zou mooi nieuws zijn.
Maar als ik naar de link ga, zie ik de Acera FH-T3000 naaf en in de techdoc staat deze nog met cup-conus lagers.
Of mis ik nu iets?
cervus schreef:Dat zou mooi nieuws zijn.
Maar als ik naar de link ga, zie ik de Acera FH-T3000 naaf en in de techdoc staat deze nog met cup-conus lagers.
Of mis ik nu iets?
Voor de specs ben ik bij bikecomponents.de te rade gegaan. Die zijn altijd goed geinformeerd. Maar de techdocs moeten het wel bij het rechte eind hebben. Ook even gezocht: in Techdocs 2016-2017 staat een streepje achter cup and cone. Ik vind dit echter geen goed nieuws (indien het juist zou zijn).....en ik denk meerderen met mij.
Ook bij de T4000 (lees Alivio) geen cup and cone.
Dat heb je met iets nieuws.
De een word er blij van en de ander juist niet. :wink:
cervus schreef:Dat heb je met iets nieuws.
De een word er blij van en de ander juist niet. :wink:
Het lijkt erop dat je toch gelijk hebt, dus toch nog cup and cone lagers, hoewel Shimano zelf bijdraagt aan de verwarring.

Bikecomponents heeft toegegeven een fout te hebben gemaakt. Het blijven cup and cone lagers bij Shimano.