Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Betrouwbare 'wielbouwer' / fietsenmaker Antwerpen of Diest - Forum Wereldfietser

Betrouwbare 'wielbouwer' / fietsenmaker Antwerpen of Diest

Ik ken in Antwerpen wel enkele goede fietsenwinkels. Maar het correct spaken van een (in dit geval 20") wiel is toch een andere zaak.

Weet iemand in Antwerpen of in de buurt van Diest een fietsenzaak waar men een slecht gespaakt wiel van een vouwfiets goed kan repareren?

Renaat
Zoals ik eerder hier al zei...

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 32&t=27179

...heb ik goede ervaringen met Luc via het Dirty-Pages forum een tijdje geleden. Woonde destijds redelijk centraal in Antwerpen. Maar een fietsenzaak heeft 'ie niet.
Ik heb laatst Chris van der Kaap gesproken die een fietsenwinkel runt in Antwerpen; hij bouwt heel erg goede wielen! Ik weet alleen de naam van de winkel niet. Ze verkopen ook Salsa, misschien dat jouw helpt bij jouw zoektocht.

Aanrader: het boek: The Bicycle Wheel van Jobst Brandt
Chris van der Kaap werkt bij IBike op het Eilandje.
Amsterdamstraat 24, 2000 Antwerpen

Over eerder vernoemde Luc heb ik ook al veel goeds gehoord/gelezen.
Jurr schreef: ...heb ik goede ervaringen met Luc via het Dirty-Pages forum een tijdje geleden. Woonde destijds redelijk centraal in Antwerpen. Maar een fietsenzaak heeft 'ie niet.
Dank je. Maar gezien hij geen fietsenzaak heeft lijkt het me niet voor de hand liggend om er iemand anders (het is niet voor mezelf) die gewoon een wiel betrouwbaar wil herstellen naar hem te verwijzen. Of vergis ik me daarin?
Juut schreef:Chris van der Kaap werkt bij IBike op het Eilandje.
Amsterdamstraat 24, 2000 Antwerpen

Over eerder vernoemde Luc heb ik ook al veel goeds gehoord/gelezen.
IBike op het eilandje is me bekend, en heel beperkte (maar goede) ervaring mee. Maar het is goed te horen dat Chris van der Kaap ook goed met wielen weet om te gaan. Ik kende hem wel van ziens en heb hem ik de winkel ook al wel eens gesproken, maar wist zijn naam (en ervaring als wielenbouwer) niet.

Waarschijnlijk stuur ik mijn collega daar naar toe, maar het is voor de toekomst zeker goed te weten dat ik daar terecht kan voor een goed gebouwd wiel.

Iemand ervaring met wielen laten bouwen bij een andere IBike-winkel, de Specht, fietsen De Geus, Fiets! of nog een andere fietswinkel in Antwerpen?

Renaat
Vanaf begin december kunnen de Belgische fietsenmakers weer deelnemen aan een reeks technische Rohloff-trainingen. Tijdens deze lessen (die een hele dag in beslag nemen) is een halve dag voorzien rond wielbouwen voor gevorderden. Afgaande op het grote aantal geïnteresseerden wordt het over enkele maanden een stuk gemakkelijker om een een goede wielbouwer te vinden in België.
Als Antwerpen als voorstad van Mechelen kan gezien worden 8) , zou ik Kurt van deeweebikes aanraden ...ik heb nog nooit "vodden" met hem gehad met de wielen die hij voor mij bouwde, en hij herstelt zonder problemen ook fietsen die niet bij hem zijn gekocht.
Ik heb hier goede ervaringen mee : http://dforcewheels.be/index.html
(in de provincie Antwerpen)
Dieter bouwde voor mijn trekkingfiets een strakke set wielen.
Wielen : DT Swiss 535, 32 gaten, prestaventiel, zwart.
Achternaaf : Hope RS Mono, 268 g, 135mm, voor Shimano 10-speed, 32 spaken, zwart.
Voornaaf : Son 28 neu naafdynamo, 32 gaten, 430 g, zwart.
Spaken : Sapim race, zwart.
ippels : messing, zwart
Lint : Schwalbe hogedruk.
Spanners : QR, DT Swiss