Volgend jaar hoop ik een lekker stuk te gaan fietsen en de route zal in ieder geval via Istanboel gaan. Vermoedelijk zal ik in maart of eventueel begin april vertrekken, dus de kans op "fris" weer is reëel. Daarom zit ik eens naar de temperatuur in verschillende gebieden te kijken (bijv. op dit kaartje), en dan zie ik grofweg drie opties om van Krakau naar Istanboel te fietsen (want om dat stuk gaat het me nu even):
- langs de noord- en oostkant van de Karpaten en verder langs de Zwarte Zee;
- via Hongarije en Kroatië naar de Adriatische zee en verder min of meer langs de kust, daarna door Griekenland;
- de middenweg, door Hongarije, Servië, Macedonië en Griekenland.
Zo op het eerste gezicht lijkt de eerste variant me het aantrekkelijkst, maar de andere sluit ik niet uit. Of misschien hebben jullie nog wel andere ideeën? Moet ik rond die tijd nog rekening houden met passen die nog dicht zijn als ik ergens door de bergen zou willen? Hebben jullie nog tips?
Het liefst rij ik uiteraard een route met mooie natuur en sneeuwvrije wegen en niet te veel auto's en mijnen.
Alvast bedankt voor jullie suggesties.
- langs de noord- en oostkant van de Karpaten en verder langs de Zwarte Zee;
- via Hongarije en Kroatië naar de Adriatische zee en verder min of meer langs de kust, daarna door Griekenland;
- de middenweg, door Hongarije, Servië, Macedonië en Griekenland.
Zo op het eerste gezicht lijkt de eerste variant me het aantrekkelijkst, maar de andere sluit ik niet uit. Of misschien hebben jullie nog wel andere ideeën? Moet ik rond die tijd nog rekening houden met passen die nog dicht zijn als ik ergens door de bergen zou willen? Hebben jullie nog tips?
Het liefst rij ik uiteraard een route met mooie natuur en sneeuwvrije wegen en niet te veel auto's en mijnen.

Alvast bedankt voor jullie suggesties.