Ja, dat klopt, Het Zeehuis, daar waren wij op schoolreis in 1961 ondergebracht.jasmon schreef:Dat is dan vast het Zeehuis aan de Verspijckweg 5 geweestMartin E. van Doornik schreef: daarna naar Bergen aan Zee in een oord voor bleekneusjes,
en in de Bouvy-zoutfabriek onder Muiden heeft de grootvader van mijn vrouw gewerkt

De Bouvy-zoutfabriek in Muiden, vanaf de oude Vechtbrug gezien.

De in 1970 gesloopte Muider- of Merwedebrug ten oosten van Diemen, in de volksmond ook als ‘Kilometerbrug’ genoemd vanwege zijn lengte van 1 km. Net boven de vrachtwagen de schoorsteenpijp van de Wella-fabriek. Op het fietspad rechts heb ik vroeger vaak gefietst. De regenachtige foto is van 10 maart 1966, toen Beatrix en Claus in het huwelijk traden, vandaar de vlaggentooi.
In werkelijkheid zijn de dia’s niet helemaal schoon, ik ben grafisch vakman en middels een professioneel fotoprogramma in mijn computer heb ik alles moeten corrigeren en schoonmaken. Zelfs verkleurde foto’s en dia’s kan ik met één muisklik hun originele kleuren teruggeven!multiwgb schreef:Dat is wat mij ook opvalt, die dia's zijn ontzettend schoon, er zijn geen vlekjes te zien.
Dit is echter geen kleurendia, maar gewoon een kleurenfilm met afdruk op fotopapier van mijn schoolmeester. Bij het nabestellen kostte die ƒ 1,27 per stuk (dus in oude guldens), wat voor 1965 wel erg prijzig is! Die foto, formaat 9 x 13 cm, zit nog steeds in mijn plakboek. Na verloop der jaren is de foto gaan verkleuren en vervlekken….Leon schreef:Op de laatste foto van de groep op het platteland zie ik wel enorme koffie-achtige vlekken overigens.