Ik realiseer me steeds meer hoe bijzonder de tocht het was. Tis echt wat Maarten al zei, je weet pas achteraf hoe het is. Vooral bij een reis die je maakt om afscheid te nemen, tis onmogelijk voor te stellen hoe je eruit rolt, je weet het echt niet van te voren.Pat schreef:@Yopie Hoi Yopie. Bijzonder mooi verslag van je tocht.
Ik ontmoette op deze tocht nog iemand die met verdriet worstelde en daarom door de bergen dwaalde. Mijn verdriet was er helemaal niets bij want hij heeft een ongeneeslijk dodelijke ziekte en dit zou z'n laatste tocht zijn. Het was een heel emotionele ontmoeting, hij vertelde dat hij van elke minuut genoot en tegelijk huilde en daar een weg in probeerde te vinden, een weg die doodliep. Hij was ook bang dat hij het nooit zou vinden, dat de tijd hem ontbrak.
Maar ook hij vond kracht en troost in een zware tocht door een ruig eenzaam gebergte, heel maf hoe dat werkt. Het maakt niet uit of je lopend of met de fiets bent, ook niet waar je heengaat. Het doel is proberen de situatie accepteren, rust in jezelf vinden en daarmee verder gaan. Ik hoop dat het hem gaat lukken maar heb mijn twijfels want de tocht die hij maakt is erg zwaar om te dragen.
Wow, dat is een mooie link! Tour Aoteoroa, een echte bikepacking tour! Klinkt veel beter dan de wandeltrail. Ik heb nog niet veel verder gezocht, zal dat vanavond doen, heerlijke voorpret voor een prachtige tocht.Pat schreef:Ken je deze al: http://www.bikepacking.com/plog/bikepac ... -aotearoa/
Weet nog niet de zwaarte van de tour/route (hoeveel offroad, gravel, singletracks, hoogtemeters etc) maar 3000km in een Lord of the Rings landschap klinkt heftig. Zou het vergelijkbaar zijn met bv de 4400 km Tour Divide?
Ik lees wel dat de tour nog erg in de kinderschoenen staat, ook tegenstrijdige berichten. Eén site zegt dat dit jaar de eerste keer was dat hij werd gereden maar een ander zegt dat pas in 2018 het startschot wordt gegeven. Leuk om er dan in mee te groeien! Bedankt Patrick, fantastische tip!
Ik zal zo een eigen topic hierover openen, niet iedereen leest dit fatbike geneuzel en mss geeft het dan meer tips of inspiratie voor andere fietsers.
Deze is speciaal voor Patrick. De Nate bandjes deden het geweldig! Geen lek, altijd grip en superbetrouwbaar, betere bandjes zijn er niet voor dit soort tochten. Bedankt Patrick, ik had er veel plezier van.