Nu dus wel.Ronald van der Perk schreef:Het is echter niet bij ons bekend dat er voor onze AXA Defender sloten lopers in omloop zijn.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:In de tekst wordt het inderdaad een loper genoemd, maar gezien de solide stalen uitvoering van de "sleutel" en het feit dat hij met twee handen te bedienen is, kan ik mij voorstellen dat dit een geval van gewoon bruut forceren is.eindgebruiker schreef:Nu dus wel.Ronald van der Perk schreef:Het is echter niet bij ons bekend dat er voor onze AXA Defender sloten lopers in omloop zijn.
Mee eens dat het op bruut forceren lijkt maar heel veel kracht hoef je er ook niet voor te hebben als je de lengte van van de stang loodrecht op de stang die het slot in gaat ziet. Ik schat z'n 12 cm. Al met al makkelijk te verbergen.Peter_K schreef:In de tekst wordt het inderdaad een loper genoemd, maar gezien de solide stalen uitvoering van de "sleutel" en het feit dat hij met twee handen te bedienen is, kan ik mij voorstellen dat dit een geval van gewoon bruut forceren is.
Volgens de fietsendief in de uitzending van de Rekenkamer is het slim lock picken een heel andere tak van sport die niet mengt met de gewone fietsendief. Die laatste is meer van het grof geweld, als het maar werkt. Dit is meer trial and error dan ontwerp.daulagari schreef:Volgens mij toch een verkeerd of ieder geval minder slim ontwerp...
Het is natuurlijk onduidelijk waar de grens tussen een loper een een stuk "breekgereedschap" ligt. Slappe hap van Axa dat ze er zo omheen lullen. De Axa Defender wordt verkocht als zijn de een slot met een extra veilige cylinder met anti-boorplaat na het debakel met de SL7 die met een blanco sleutel te openen is. Vervolgens blijkt dat ook dit "extra veilige" slot met een een uit de kluiten gewassen loper ook kinderlijk eenvoudig zijn te openen, zonder slijptol, boormachine of zware betonschaar. De ART-II certificering is een lachtertje. Een beugel en slothuis van gehard staal van een minimale dikte geeft je een certificaat, leuk in theorie maar in de praktijk voegt het dus weinig toe: extra gewicht aan je fiets en een vals gevoel van veiligheid.daulagari schreef:Mee eens dat het op bruut forceren lijkt maar heel veel kracht hoef je er ook niet voor te hebben als je de lengte van van de stang loodrecht op de stang die het slot in gaat ziet. Ik schat z'n 12 cm. Al met al makkelijk te verbergen.Peter_K schreef:In de tekst wordt het inderdaad een loper genoemd, maar gezien de solide stalen uitvoering van de "sleutel" en het feit dat hij met twee handen te bedienen is, kan ik mij voorstellen dat dit een geval van gewoon bruut forceren is.
Volgens mij toch een verkeerd of ieder geval minder slim ontwerp, in plaats van het slot zo te kunnen forceren zou het gewoon kunnen "breken" zonder dat het slot open gaat.
Prijs jezelf gelukkig dat je niet in Berlijn woont. Daar was het begin jaren 90 al heel gewoon dat de waarde van de sloten die van de fiets oversteeg of in ieder geval het gewicht van de fiets evenaarde om ervoor te zorgen dat die niet gejat werd.Peter_K schreef:Fietsendiefstal is ergerlijk. Maar erger je niet aan de fabrikant van het meest verkochte slot, maar aan de oorzaak, en aan de oplossing die weigert een oplossing te zijn.
In de huidige situatie worden wij fietsverbruikers gedwongen een preventie-oorlog te voeren met elkaar: gebruik twee sloten zodat de fietsendieven naar de fietsen met één slot gaan. En als dat ook niet meer werkt, wat wordt het dan? Drie sloten?
Een recent topic over een nieuwe Santos zou je anders doen gelovenPeter_K schreef:Een beetje overdreven dit. Als het te stelen waar echt zeer gewild is, dan gaat stelen op bestelling en dan komen ze het ook bij je thuis weghalen. Zó duur zijn die fietsen gelukkig ook weer niet.
Ja, alles in vergelijking hè.Travelmaster schreef:Een recent topic over een nieuwe Santos zou je anders doen gelovenPeter_K schreef:Een beetje overdreven dit. Als het te stelen waar echt zeer gewild is, dan gaat stelen op bestelling en dan komen ze het ook bij je thuis weghalen. Zó duur zijn die fietsen gelukkig ook weer niet.